Geen internet meer op PC na installatie AVG. Probleem stuurprogramma LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webgebruiker

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2012
Windows 7 64 bit
HP PC

Hallo allemaal,

Ik heb een heel vervelend probleem en wil jullie graag om hulp vragen. Ik ben een beginner op het gebied van computers dus moet waarschijnlijk e.e.a. dubbel navragen.

Na een installatie van AVG (virusprogramma) lukt het niet meer om verbinding te maken met het internet. Mijn PC is plotseling uitgeschakeld na de weergave van een blauw scherm. Dit gebeurde pas tijdens/na de installatie van de AVG software.

Wanneer ik nu op het netwerkicoontje klik, op de taakbalk van mijn PC, wordt er het volgende weergegeven:

"Niet verbonden". Er zijn geen verbindingen beschikbaar.

Probleem oplossen?

Dus ik klik op de "probleem oplossen" link. Dit krijg ik te zien:

"Gevonden problemen. Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor LAN-verbinding".
Deze reparaties als administrator uitvoeren?

Ja.

Controleren of het probleem met de netwerkadapter is opgelost....

"De adapter voor "LAN-verbinding" ondervindt problemen."

Volgende.

"probleemoplossing is voltooid"

"Kan niet alle gevonden problemen automatisch oplossen. Hieronder worden meer gegevens verstrekt."

"Gevonden problemen Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor LAN-verbinding"

De vraag: Wat kan ik nu doen om dit probleem op te lossen en weer op internet te komen?
Het probleem trad op na de installatie van AVG free.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Driver ervoor bij HP ophalen en opnieuw installeren?
Kan ook via apparaatbeheer, rechtermuisklik op de lan adapter, stuurprogramma bijwerken en alles hanmatig doen, kom je aan het eind bij een venster met het stuurprogramma en die installeren.

Welk type HP is het?
Lijkt mij sterk dat het iets met AVG heeft te maken, meer toeval.

Driver ervoor bij HP ophalen en opnieuw installeren?
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen internet op die PC.

Kan ook via apparaatbeheer, rechtermuisklik op de lan adapter, stuurprogramma bijwerken en alles hanmatig doen, kom je aan het eind bij een venster met het stuurprogramma en die installeren.

Hoe kom ik daar? Ik gebruik Windows 7. In het scherm "apparaatbeheer" zie ik enkel de naam van mijn computer met een heleboel andere opties, geen "LAN adapter", wel netwerkadapters.

Welk type HP is het?
Pavillion slimline

Lijkt mij sterk dat het iets met AVG heeft te maken, meer toeval.
Het probleem is eerder nooit voorgekomen, alleen tijdens de installatie van AVG.

Ik kom meer berichten tegen op dat forum: http://forums.avg.com/nl-nl/avg-forums?sec=thread&act=show&id=4806#post_4806
Het probleem is te wijten aan AVG; op dat moment trad het probleem op.

Okay. Nu zie ik het scherm "apparaatbeheer" voor me, klik ik op "netwerkadapters", maar daar staat geen "LAN adapter" staan.
Zie bijlage. Ik heb een screenshot toegevoegd. Welke adapter moet ik aanklikken nu Lan er niet bijstaat?

netwerkadapters.png

Laatst bewerkt:
dat is die nVidia. Wat je ook kan doen is terugkeren naar een vorig herstelpunt (dus voor het installeren van AVG)

Ik heb met de rechtermuisknop geklikt op de NVIDIA nForce 10/100 Mbps Ethernet.

"Hoe wilt u naar stuurprogramma's zoeken?"

Geklikt op "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken"

Melding:

"De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd"
"Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden".

NVIDIA nForce Networking Controller.

- Sluiten

Wat nu?

Naar vorig herstelpunt gaan is de enige oplossing? Ik wil namelijk liever geen data verliezen als het even kan.

volg eerst de tip van Lange Pier. Een herstelpunt terugzetten, wil niet zeggen dat je je documenten, foto's of e-mails of zo kwijtgeraakt. Het zijn vooral settings in het OS zelf die naar een vroegere status worden teruggezet.

Zei ook handmatig en doorgaan tot het einde.
Die heb ik ook geprobeerd. Hij staat standaard op de "documents folder". De melding blijft hetzelfde.

Heeft het zin om ook andere mappen te doorzoeken?

"Inclusief onderliggende mappen" staat aangevinkt

Edit: Ik heb ook diverse, andere documenten laten doorzoeken en de melding blijft hetzelfde.

Edit:

volg eerst de tip van Lange Pier. Een herstelpunt terugzetten, wil niet zeggen dat je je documenten, foto's of e-mails of zo kwijtgeraakt. Het zijn vooral settings in het OS zelf die naar een vroegere status worden teruggezet.

Ik heb de tip van Lange Pier opgevolgd (bedankt daarvoor) maar de situatie blijft helaas hetzelfde.

"De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd"
"Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden".

Nu ga ik verder met de tip van jou, contrazoom. Ik heb wat artikelen doorgelezen van Microsoft en het blijkt inderdaad mee te vallen als ik het zo lees. Gelukkig heeft mijn computer recent nog een herstelpunt aangemaakt, zie ik. 15-11-2012, 23:42. Daarna heb ik de computer ook niet meer gebruikt.

Ik type even neer wat er in het schermpje "systeemherstel" staat:

"Programma's die zijn toegevoegd sinds het laatste herstelpunt, worden verwijderd en programma's die zijn verwijderd, worden hersteld."

"Programma's en stuurprogramma's die worden verwijderd:

AVG Technologies (NetService) 09/04/2012 Type: Stuurprogramma
Microsoft Extern bureaublad-services (Printer) 06/21/2006 Type: Stuurprogramma

"Programma's en stuurprogramma's die mogelijk worden hersteld. Het kan zijn dat deze programma's na herstel niet correct functioneren en opnieuw moeten worden geïnstalleerd:"

Microsoft Remote Desktop Sevices (Printer) 06/21/2006.

Kan ik nu risicoloos verdergaan met het herstellen van het systeem?

AVG komt er overigens nooit meer op vanaf nu, ik kies voor Norton.

Laatst bewerkt:
Nog meer narigheid dan.

Iets klopt er niet, als ik verder ga wordt gewoon de gekozen driver geïnstalleerd ondanks dat het dezelfde en al geïnstalleerd is.

Maare, doe maar een systeemherstel.

Goed, ik zal hem nu aanzetten en hier zo laten weten wat het resultaat is. Dank je wel.

Okay, even een update:

1. Ik heb systeemherstel uitgevoerd, maar dat verliep anders dan ik had verwacht. Ik zou nu graag willen weten of er een mogelijkheid is om te kijken naar welke datum het systeem is teruggezet, want ondanks dat ik de datum van tevoren heb geselecteerd, vertrouw ik de situatie niet helemaal. Waar kan ik inzien naar welke datum mijn systeem is teruggezet?

2. Voordat ik het vergeet, wil ik hier alvast graag de link posten naar de info die ik heb gevonden over het uitvoeren van een systeemherstel.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-is-System-Restore

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Create-a-restore-point

3. Goed, verder raad ik iedereen altijd aan om voordat je systeemherstel gaat draaien, altijd virus en firewall programma's uit te schakelen

4. Gebruik de AVG removal tool op de website van AVG om het programma (zodra het kan, dus voor of na systeemherstel) direct te verwijderen. Hier meer informatie over het betreffende probleem met AVG:

http://www.avg.com/nl-nl/installer-...xX0NBX0luaXRJbnN0YWxsYXRpb258Y2RmPXx2YXI9MHw=

Dit is dan ook gelijk de link naar de specifieke probleempagina van het probleem wat ik ervoer en wat veroorzaakt werd door het blauwe scherm/blue screen en abrupte crash/restart van de computer.

5. Het probleem m.b.t. geen verbinding met internet was vrij eenvoudig op te lossen:

Bij Windows 7, ga naar configuratiescherm, netwerk en internet, netwerkcentrum.
In het netwerkcentrum, aan de linkerkant, in het menu, op "adapterinstellingen wijzigen" klikken.

Nu zie je staan: "Lan Verbinding".
Nu doen: met rechtermuisknop op die "lan verbinding" klikken.

En bij Verbinding maken via NVIDIA nForce 10/100 Mbps Ethernet het vinkje bij AVG bla bla bla uitschakelen.
Dit vinkje moet ergens bovenaan de lijst staan, in de buurt van Client voor Microsoft-netwerken.

Nu heb je weer internet.

De problemen zijn bij mij dus opgelost. Bedankt voor jullie hulp, beiden. Het enige wat ik me nog afvraag is: waar kan ik precies zien naar welke datum mijn systeem is teruggezet door systeemherstel??

Ik ga norton maar eens installeren, want AVG komt er nóóit meer op hier.

Laatst bewerkt:
Ik heb het programma ook altijd gebruikt en nooit eerder problemen mee gehad. Weet je misschien waar ik de systeemherstel datum kan vinden die is teruggezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan