Geen internet meer & Start menu werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinL

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Op de pc van mijn moeder heb ik 2 weken terug Windows 7 geupgrade naar Windows 10.
Installatie was zonder problemen verlopen en alles werkte gewoon.
Maar gister ineens geen internet meer op die pc. Op mijn pc en laptop heb ik wel gewoon internet.
Ik had gekeken of er de avond daarvoor geen windows updates geinstalleerd waren maar dat was niet het geval. Andere netwerkkabel geprobeerd maar dat hielp niet. De router uitgezet en internet kabel rechtstreeks op pc aangesloten, maar nog steeds geen internet. Modem meerdere malen gereset, nieuwe versie stuurprogramma geinstalleerd, maar zonder resultaat. Windows netwerkcontrole uitgevoerd, niks gevonden.

Ik dacht ik doe systeemherstel naar een paar dagen terug, maar dat bleek niet ingesteld te zijn.
En op een gegeven moment deed het start menu het ook opeens niet meer, nu nog steeds niet. Daarna harde schijf laten scannen op fouten, maar niks gevonden.

Wat kan ik nog allemaal proberen ?

Ik vind het raar zomaar opeens, of zou het de netwerkkaart zelf zijn ?

Betreft het een wlan of een lan-aansluiting?
Al in het hardwareoverzicht gekeken of er een vraagteken of uitroepteken bij de netwerkadapter staat?

Nu breekt mijn klomp ... ik start vandaag haar pc op en opeens kreeg ik een reclame melding van de virusscanner.
Toen dacht ik huh dat kan toch alleen maar als je verbonden bent met het internet, dus ik ga naar google chrome en ja hoor, weer gewoon internet.
Om het nog gekker te maken, het startmenu werkt nu ook opeens weer.
Echt vreemd, 2 dagen met geen mogelijkheid internet aan de praat gekregen en nu doet alles het gewoon weer.

Om toch nog even terug te gaan naar je vragen, het gaat om een LAN aansluiting en bij apparaatbeheer stonden er geen gele uitroeptekens .. alles werkt correct.

Nu maar hopen dat het blijft werken, voorlopig is het probleem dus opgelost. Mochten er weer problemen zijn dan zal ik hier wel weer opnieuw posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan