Geen internet meer, ten einde raad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheRamon

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
12
Hallo allemaal,

sinds afgelopen weekend is mijn internet ermee gekapt. Dit is waarschijnlijk gebeurd nadat mijn broertje op mijn pc heeft gezeten, maar hij zegt dat hij nergens heeft aangezeten...

--> Wel verbinding, geen internet

--> ipconfig/renew etc al gedaan, geen effect, bij renew krijg ik een foutmelding: "Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 7. Kan geen contact met de DHCP-server maken, aanvraag is verlopen"

--> Al gekeken bij de protocol, en daar ligt hoogstwaarschijnlijk het probleem. Alles stond op automatisch maar dat wil dus blijkbaar niet werken.
Als ik in ipconfig kijk zie ik dus het volgende:

--> Netwerk herstellen werkt niet als de protocol op automatisch staat, dan blijft hij hangen bij IP-adres vernieuwen, waarna ik vervolgens een melding krijg.

--> Router al van de voeding afgehaald voor een minuut ongeveer, toen er weer ingedaan. Dat hielp niks. Ook de UTP kabel in een andere LAN-poort geplugged, maar dat mocht ook niet helpen...

files.php


IP-getal begint met 169, dus dat klopt al niet.

--> Drivers zijn up-to-date.

--> Aan de netwerkkabel ligt ook niet. Heb de kabel in een laptop gestoken, en dat werkt prima. Ligt dus puur aan de instelling op mijn pc.

Ik ben al vrij lang aan het zoeken naar de oplossing, en ik zie dat ik niet de enige ben met het probleem, maar ik kom er simpelweg niet uit.

MVG,
Ramon
 
Hoi,

Er is dus het één en ander 'handmatig' gewijzigd in de internetverbinding.
Da's moeilijk uitzoeken vanaf een afstand.

Het handigst wat je kan doen is het volgende.
- Haal de netwerkkabel uit de pc.
- Ga naar apparaatbeheer en verwijder de LAN-kaart uit het overzicht.

Hiermee bereik je dat alle geconfigureerde netwerkverbindingen (inmiddels dus al 7) worden verwijderd ..... die kunnen dan geen problemen meer opleveren.

- Je start nu de pc opnieuw op en de netwerkkaart wordt opnieuw gedetecteerd en aan de hardwarelijst toegevoegd.
- Hierna steek je de kabel weer in de netwerkaansluiting ......

Je hebt als het goed is weer internet.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik een paar dagen geleden al geprobeerd. Ik zal het voor de zekerheid nog even testen.
Bedankt voor het snelle antwoord, top :thumb:
 
Zo'n 169 adres is typisch een adres als je router geen ip adressen uitdeelt. even je router een factory reset geven, je netwerkkaart even uit apparaatbeheer verwijderen en van scratch af aan beginnen.
 
Zoals ik al zei had ik dat verwijderen enzo al eerder gedaan, maar wist niet precies welke volgorde enzo. Bedankt voor de goede uitleg, het werkt weer perfect :thumb:
 
Zo'n 169 adres is typisch een adres als je router geen ip adressen uitdeelt. even je router een factory reset geven, je netwerkkaart even uit apparaatbeheer verwijderen en van scratch af aan beginnen.

Dit zou alleen opgaan, als ook de laptop geen - bekabelde - verbinding meer zou krijgen.
 
Hallo daar ben ik weer...

Hij deed het heerlijk voor een tijdje, maar hij is sinds eergisteren weer aan het dwarsliggen. Ik dacht: niks aan de hand, gewoon weer hetzelfde trucje doen...

--> Netwerkkaart uit apparaatbeheer gehaald, kabel eruit, opnieuw opstarten, even wachten totdat hij gedetecteerd is, en de kabel er weer in.

Dit werkte helaas niet :( Hij geeft dan de melding: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Heb vanmiddag de router even van de stroom af gehaald, een tijdje gewacht en de stekker er weer in gedaan. Weer niks helaas.

Wat o wat kan het zijn?

Gr. Ramon
 
Laatst bewerkt:
Heb systeemherstel gedaan naar de dag dat ik het probleem had opgelost.
Vervolgens LAN kabel eruit, wéér de netwerkkaart uit apparaatbeheer gehaald, en opnieuw opgestart. Toen 't stekkertje bij de router in een ander gat gedaan, gewoon voor de zekerheid. Toen in mn pc er ook in, en hup hij doet het weer.
Waarom? Ik heb geen flauw idee:D
 
Als je dit probleem de komende dagen nogmaals krijgt, zou ik gaan twijfelen aan de router.
Wellicht daar daar iets niet goed mee is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan