geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
goedendag

nou is mijn pc niet helemaal goed maar ik kon altijd op het internet.
Wij hebben hier draadloos internet op 2 pc's. eentje draait op xp en mijne op 98. Nou waren er nooit geen problemen, maar nu kan ik sinds een paar dagen niet meer op internet.

Ik heb wel contact met de router geeft mijn pc aan, alleen bij de instellingen van de router ben ik niet bekend.
Ik heb de router al gereset, de drivers opnieuw geinstalleerd. maar niets werkt.

wie weet raad???

Router

Als het goed is heb je ooit een brief van je provider gehad hoe je je ruoter moet instellen, dat wil per provider nogal verschillen.

By the Way, doet die XP machine het wel ? Want dan is het fout bij jou instellingen van 98.

Eric.

ja de xp machine heeft geen enkel probleem. ik eerst ook niet, pas sinds een paar dagen.

Kan het iets te maken hebben met de nieuwe drivers van de router en van mijn netwerkkaart of heeft het iets te maken met de ftp server die ik een paar dagen had draaien (is inmiddels verwijderd)

Netwerkkaart

Probeer eens de netwerkkaart in apparaatbeheer te deïnstaleren, na een herstart wordt hij dan opnieuw geInstaleerd. Heeft mijn 98 machine ook eens gehad.

In apparaabeheer stond dat alles goed werkte en je zag dat hij verbinding had met de router, maar ik kon niet op Internet.

Verwijderd, herstart en hij deed het weer. Voor deze exercitie miste hij de IP protocollen bij bindingen. En ik kreeg ze er niet zelf bij.

Eric.

heb ik al geprobeerd. Drivers verwijderd, hierdoor was de netwerkkaart ook verdwenen bij apperaatbeheer. computeropnieuw opgestart en ja hoor hij vond de netwerkkaart. drivers opnieuw geinstalleerd. maar nog geen internet.

Nee dat werkt niet

Drivers verwijderen is het zelfde als drivers opnieuw instaleren, dat deed het bij mij niet.

Echt instalatie ongedaanmaken, daarna doet hij blijkbaar meer dan alleen de drivers instaleren.
Hij weet dan blijkbaar dat hij om goed te fuctioneren ook de services moet installeren.

Eric.

Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden. Ik dacht dat mijn windows niet goed was en heb hem toen opnieuw geinstalleerd (nu heb ik xp).
Ja hoor na het installeren van mijn internet drivers kon ik weer internetten.
Maar na het installeren van mijn firewall (zonealarm) kon ik niet meer internetten.
Firewall er weer af, internetkaart opnieuw installeren en jahoor iki kan weer op internet.
Waarschijnlijk gaan mijn netwerkkaart en die firewall niet samen, maar probleem is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan