Geen internet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter JspR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JspR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Goeie avond,

Ik heb op mijn computer windows XP en daarop heb ik vanaf vorige week zondag ongeveer een nieuwe virusscanner op geinstalleerd (Avast 5).

Sindsdien doet mijn internet het niet meer (icoontje lan-verbinding is weg bij netwerkverbindingen en bij probleem oplossen geeft hij aan dat de netwerkkaartstuurprogramma's niet kunnen worden gevonden). Ik heb internet via een linksys router en bij de andere computer doet internet het nog gewoon goed.

Nu heb ik gekeken bij apparaatbeheer-->netwerkkaarten en er staan dus gele uitroeptekens bij alle kaarten. Ik had me internet daarna aangesloten op de aparte netwerkkaart die erin zit, maar internet doet het nog steeds niet (lampjes branden wel).

Van die netwerkkaart had ik dus geen cd-rom (computer heb ik gekregen), dus ik dacht om het probleem op te lossen koop ik een nieuwe netwerkkaart (TP-Link TG-3269).

Ik heb dus de nieuwe netwerkkaart aangesloten en kabel erin gedaan, de lampjes gingen branden, maar ik heb nog geen internet.

Nu heb ik 'nieuwe hardware toevoegen' gedaan en de betreffende kaart geselecteerd, hij geeft dan dit aan: de volgende hardware is geinstalleerd maar werkt misschien niet juist. Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het beschadigd of het ontbreekt (code 39).

Ik zou dus echt niet meer weten wat ik zou moeten doen :confused:

Ja dat is dus juist het probleem, hij zegt datie de drivers geinstalleerd heb maar dat het nog steeds niet goed werkt. Het zijn de drivers van de cd-rom (bij de nieuwe kaart dan), dus moeten de goeie zijn he:)

Tenminste, hij wil een bestandje hebben bij 'nieuwe hardware toevoegen' met de naam: rtnicxp.sys. die heb ik dus van de cd-rom gekopieerd en op bureaublad gezet. als hij dan vraagt welke map het staat klik ik die aan. En dan geeftie aan: de nieuwe hardware is geinstalleerd maar werkt mogelijk niet juist....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan