Geen internet met Powerline-adapter(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.

collin de visse

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
21
Hallo,

Vanmiddag heb ik een setje powerline-adapters van XXODD binnengekregen.
Ik heb er één in de verdeeldoos bij het modem geplugd en verbonden met het modem.
Ik heb de tweede adapter op het stroomnetwerk bij mijn computer ingeplugd.
De adapter bij het modem geeft keurig een groen lampje van ethernet-activity.
De adapter bij de computer geeft de eerste minuut aan dat hij een powerline-adapter 'ziet' maar na 60 seconden gaat de adapter op 'standby'. Hij herkent dus geen ethernet.

Dit is het setje: http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGRkZ5iTmJXKacg/viewproduct/XXODD_M62_Homeplug_200Mbps_kit_M62_INTELLON6300_DUO_PACK/
 
Misschien een domme opmerking hoor maar zitten ze wel beide op dezelfde stroom groep ?
 
Misschien een dom antwoord maar hoe kun je dat controleren? :eek:
Ik ben nog maar 16 en weet dus niet egt wat bij wat hoort.
 
Heb je misschien een laptop of iets dergelijks?
Zo ja , sluit die andere adapter op een stopcontact aan die zo dicht mogelijk bij het modem en de andere adapter zit.

Grote kans dat die op dezelfde groep zitten.
Als dat wel werkt dan heb je het probleem al gevonden ( verkeerde groep )
 
Oké, ik ga het zo snel mogelijk een laptop regelen. Dat wordt wel morgen of overmorgen.
Alvast bedankt voor de snelle hulp.
En áls ze op de verkeerde groep zitten, wat kan ik eraan verhelpen?
 
Geen idee. Heb helemaal geen verstand van elektriciteit maar ik weet wel dat ze op dezelfde groep moeten.
Ik heb een vaag vermoeden dat je niet zo 1 2 3 de groepen kan veranderen dus dan denk dat het niet gaat werken.

Oja , het hoeft niet per se een laptop te zijn hoor. Maar een laptop lijkt me simpeler dan je hele PC en zo te verplaatsen naar een ander stopcontact maar je kunt ook gewoon je PC verplaatsen.
 
Dat heeft niets met de stroomgroep te maken, het maakt niet uit waar in huis je je adapter gebruikt op welke stroomgroep dan ook.Anders heb je er niet veel aan, in de meeste huizen is de woonkamer een aparte groep en de bovenverdieping ook. Dan zou je namelijk vrijwel niks aan het systeem hebben.

Wat wel uit schijnt te maken is: Je mag geen verdeeldozen gebruiken, de adapter moet rechtstreeks in de muur.
 
Laatst bewerkt:
Oh nou ik dacht dus dat het wel uitmaakte. Mijn fout sorry!
Ik dacht al dat het een domme opmerking was:p
Negeer maar wat ik heb gezegd want dat klopt niet ! Excuses.
 
Ik heb vandaag geprobeerd met de laptop om wel verbinding te krijgen op andere punten.
Maar als ik de adapter in de wandcontactdoos steek, komt er soms een lampje met ethernet-activity voor max. 10 seconden. De adapters zitten niet in een verdeeldoos ofzoiets dergelijks.
Wat kan de oorzaak zijn?
 
Tja, dan houd het voor mij ook even op, die adapters zijn plug & play. Dus erin en werken als het goed is. Geen cdrommetje bij gekregen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan