Geen internet met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Mijn dochter heeft gisteren een nieuwe laptop gekocht (die heeft ze nodig voor school) en ik heb geprobeerd om hem te installeren. Met veel problemen is dat gelukt, maar we hebben er nog steeds geen internet op zitten. Er zit windows 7 open bij het computertje op de taakbalk zie ik iets geels. Het lijkt wel een soort sterretje. Ik zie aan de linkerkant op de taakbalk wel een icoontje staan van Internet Explorer, maar als je daarop drukt, dan krijg je de melding: pagina kan niet worden weergegeven en daaronder verbindingsproblemen vaststellen. Als je op laatstgenoemde drukt, dan komt de volgende melding:

Een lijst met beschikbare netwerken weergeven.

Als ik hierop druk, dan zie ik bovenaan staan: niet verbonden. Er zijn netwerkverbindingen beschikbaar.
De bovenste verbinding is van onze router (sitecom N300) en als ik daarop druk, moet ik een 8-cijferige pincode invoeren. Die kan ik nergens vinden. Of ik moet een beveiligingssleutel invoeren. Maar ik weet niet meer hoe ik achter die beveiligingscode moet komen. Ik weet dat ik naar start moet gaan en dan naar zoekfunctie. Dan moet ik geloof ik een paar letters intypen. Maar ik weet de letters niet meer. Zou iemand mij verder kunnen helpen?

Standaard wachtwoord: administrator
Als dit niet werkt, staat er op de onderkant van de modem ook een code achter WEP en/of WPA. Voer deze wachtwoorden in.

EDIT: voor die paar letters die u moet intikken bedoelt u toevallig "cmd"?

Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad, die bedoelde ik ook. Ik ga dat morgen verder uitpuzzelen.

Heeft je router geen zgn. "one push set-up" ?Geef het juiste type van je router door,achter 300N moet nog wat staan,dan kan ik eens in de handleiding kijken.

Is er ook geen sticker op de onderkant de vinden met WPA en/of WEP?

Standaard wachtwoord is: admin (username en wachtwoord)
WPA2 code staat op de onder kant v.d. router zoals IvoGer al opmerkte.
Je hebt toch zeker een handleiding erbij gekregen?

Laatst bewerkt:
Ja er staat onderop een WPA2 code en ook heb ik een handleiding gekregen. Maar daarom moet ik nog wel de beveiligingssleutel weten. Daarom had ik ook die 3 letters nodig. Maar zoals ik al zei: dat zoek ik morgen wel uit.

Het is nog steeds niet gelukt. Ik heb het IP-adres gevonden (MAC-adres) en ik wilde die invoeren in de computer op de router pagina. Maar ik krijg daar de hele tijd dezelfde foutmelding: Invalid MAC-adress. It should be a 12 digit hexadecimal number (0-9 or a-f). Ik had een nummer gevonden die aan beide eisen voldoet. Waarom dan toch die foutmelding? Ik vul het in op de bladzijde DHCP status. Daar staan ook de andere laptops bij en die zijn wel goed gegaan. Daaronder staat dat je een nieuwe kan invullen.

Ik heb het zelf al voor elkaar gekregen. Ik heb haar laptop aangezet, ben naar "alle verbindingen" gegaan, klikte sitecom aan en ik moest een beveiligingssleutel invoeren. Dat was dat WPA2 nummer op de router en die had ik ingetypt. Toen kon ik een thuisnetwerk maken en dan krijg je een wachtwoord te zien. Die heb ik genoteerd, en ik probeerde internet te openen. Met succes! Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan