Geen internet - modem offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdv01

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Berichten
22
Sins een week geen internet. Ik zit bij UPC.

Hoofdaandluiting is aangesloten op een splitter. 1 gaat naar modem en de andere naar een tv kabel spliter.

Zowel de splitter als het kabeltje tussen de modem en splitter zijn vervangen. Toen heeft hij het wel 2 dagen gedaan. En nu weer de zelfde probleem dat de modem niet online is. Volgens UPC ligt het niet aan hen. Want kabel zonder splitter direct op de modem aansluiten werkt wel.

Iemand oplossing
 
Dan is het signaal niet sterk genoeg op het moment dat het gesplit wordt. Wij hebben hier exact dezelfde situatie. Even een uitleg:

Je modem verzorgt een upstream en een downstream. Beiden hebben een vermogen. Dit vermogen drukken we uit in decibel millivolt, kortweg dBmV. Hoe meer dBmV je hebt, des te sterker is je signaal. Dit vermogen kan door een aantal factoren beïnvloed worden. Bijvoorbeeld het weer, interferentie met andere apparaten, te veel apparaten die gebruik maken van een stream. In jouw geval is denk ik het laatste van toepassing.

Zou je voor mij het volgende willen doen:
  • Inloggen in je modem
  • Naar de pagina van de downstream gaan
  • Een screenshot van de getoonde tabel maken en hier plaatsen
Dan kan ik zien welke waardes je modem aangeeft en zo een passende oplossing geven.
 
Vreemd, zoals ik het zie ligt het aan iets anders dan de vermogens. Alleen kanaal 1 heeft een frequentie. Probeer in je modem eens het volgende:
Downstream pagina > In het invulveld 378750 invullen > Klik op
frequentie.png


Wat geeft de tabel bij downstream dan aan??
 
Laatst bewerkt:
screenshot2.png
hoop dat je er iets uit kunt opmaken iig bedankt jochem.
 
Heb je soms een verkeerde splitter (of kapot of verkeerd gelabeld, die bedoeld is voor een andere functie).
Dan wordt de doorlaat v/d kanalen ook verhinderd..
Wel vreemd: splitters zijn meestal passief....
Want kabel zonder splitter direct op de modem aansluiten werkt wel.
 
Heb je nadat je de frequentie hebt geforceerd je modem herstart? Zo nee, even uitzetten, 30 sec. wachten en dan weer aanzetten en dan een nieuwe screenshot sturen.

Zo ja, dan ben ik bang dat er toch ergens sprake is van interferentie. Waar hangt je splitter? Zijn er apparaten in de buurt die de signalen kunnen verstoren??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan