Geen internet, modem probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tarikhan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
39
Hallo,

Sinds zaterdag spontaan geen internet. Ik heb een zyxel modem dat gekoppeld is aan sitecom router. De power lamp van mijn modem knippert ipv constant branden. Het dsl lamp gaat ook niet aan (dus ook niet rood). Kom niet in de modem met 192.168.1.1 of (0).

Heb al ipconfig geprobeerd hier geeft ie 0.0.0.0 aan zowel bij ip adres als gateway.

Ik heb echt geen idee wat er aan de hand kan zijn. Als laatst zou ik bijna denken dat mn modem spontaan het loodje heeft gelegd. Wat denken jullie? Ik ben erg benieuwd of jullie mij zouden kunnen helpen.

Alvast bedankt.
 
probeer eens ipconfig /renew

of de stroom 10min van je router en/of modum halen
 
Modem al een keer helemaal van de stroom afgehaald en na een paar minuten weer opnieuw aangesloten en opgestart?
 
Modem al een keer helemaal van de stroom afgehaald en na een paar minuten weer opnieuw aangesloten en opgestart?

Ja heb ik al meerdere keren gedaan 30 sec. resetten vervolgens opnieuw aansluiten, de power lamp knippert en ook de ethernet lamp knippert dsl lamp brand niet. ik zal ipconfig/renew eens proberen.
 
als ipconfig /renew niet lukt zou ik even met je internet provider bellen of er mischien een storing op de lijn is
 
is er bij je modum ook een boekje geleverd ?

in dat geval kan je het op zoeken

:) ik denk namelijk niet dat het te maken heeft dat de stroom aan en uit gaat :p
 
is er bij je modum ook een boekje geleverd ?

in dat geval kan je het op zoeken

:) ik denk namelijk niet dat het te maken heeft dat de stroom aan en uit gaat :p


Zojuist ipconfig/renew geprobeerd en krijg niks terug, hij reageert er niet op. wel op ipconfig of ipconfig/all (bij deze geeft hij 0.0.0.0.) Ik zal eens in het boekje kijken.
 
Dit komt van het Telfort forum, als dit niet werkt zou ik de modem retourneren en vragen om een nieuwe.

1.Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2.Modem uitzetten met het knopje achterop
3.Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4.Modem aanzetten met het knopje achterop
5.30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6.Modem uitzetten met het knopje achterop
7.Het resetgaatje weer loslaten

Hier wordt dus duidelijk de hele tijd de resetknop ingehouden.
 
aarschijnlijk is het probleem opgelost. Ik heb de fabrikant van mijn modem een mail gestuurd en zij geven aan dat het knipperen van de powerlamp te maken heeft dat de modem geen of weinig stroom krijgt. Ze adviseren om de stekker te vervangen. Omdat ik geen garantie meer heb moet ik ff naar de media markt.

to be continued. Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.
 
Probleem opgelost, modem heeft loodje gelegd, nieuwe modem/ router gekocht :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan