geen internet na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

greendwarf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Hey iedereen,

Ik heb vandaag een computer van een vriend geformatteerd en er opnieuw xp opgezet omdat hij volledig vastzat, je kon zelfs niet meer in de veilige mode.
Ik heb dus de computer geformatteerd en er opnieuw windows xp opgezet maar het probleem is dat hij nu geen internet meer heeft.
Als ik naar de hardware van de computer kijk, zie ik dat er geen driver is voor "ethernet-controller". Hij heeft telenet dus normaal mag er ook geen probleem zijn met modeminstallatie.

Kunnen jullie mij helpen, ik heb voor goed gedaan voor die vriend, en hoop dat ik zijn computer nu volledig kan herstellen.

Alvast bedankt!
greetz
aanpassen

Je moet dan nog een driver installeren voor de ethernet controller. Welke heeft hij?

dat weet ik niet, ik ging via:

configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/ en dan apparaatbeheer en dan zag ik dat er zo'n vraagtekentje stond bij die "ethernet-controller"

ik heb anders wel van mijn eigen pc zo'n driver liggen, zou dat helpen
greetz

Als je dezelfde hebt wel anders gaat het niet werken. Kijk anders op de netwerkkaart zelf of je daar iets op kunt vinden

Dan moet ik zijn bak opendoen?

Euhm, een vriend vertelde mij juist iets dat hij tegengekomen heeft bij zijn computer. Hij had hetzelfde probleem, en hij heeft de driver van zijn moederbord opnieuw geinstalleerd. Hij zegt dat er standaart zo'n netwerkpoortje op een moederbord zit, en als je dus je moederbord opnieuw installeert, dat dat dan moet lukken

Weet jij nog iets anders wat eventueel zou kunnen lukken?

Hallo,
Als je netwerkkaart geintegreerd is in je moederbord staat de driver op de CD van dat MOBO.
Als je een losse netwerkkaart hebt kun je met Everest (google) even kijken welke driver je daarvoor nodig hebt en waar je die kunt vinden.
Greetz,
Harry.

Re:Re:re:

je zou eens vanaf je eigen computer
naar http://www.driverguidetoolkit.com/
gaan het Tooltje downloaden en die op cdtje te branden en te laten zoeken op de pc van jou maat naar die missende driver.
als het gelukt is zoekt het ook de download link voor jou missende driver(s).

ik hoop hiermee je probeem tot een eind te hebben gemaakt.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan