Geen internet na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy111

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk vanwege mijn laptop. Maar als ik de laptop opstart zonder netstroom(dus op batterijen) dan is er geen internetverbinding. Als ik hem opnieuw opstart is er opeens wel verbinding. Als de laptop op netstroom loopt is er gek genoeg wel meteen bij de eerste keer opstarten internet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er meteen internet is bij de eerste keer opstarten?

Gr

Hoi,

Welke Windowsversie?

Maakt ook niet uit:

Klik met de réchtermuisknop op 'Computer' of 'Deze computer' (op bureaublad of in startmenu)
Onderin het snelmenu op 'Eigenschappen'
Vista: Links op 'Geavanceerde systeeminstellingen'
Beide: tabblad Hardware > Knop 'Apparaatbeheer'
Klik op 'Netwerkadapters'
en nu met de réchtermuisknop op de naam van de draadloze netwerkkaart.
In het snelmenu weer op 'Eigenschappen'
Tabblad 'Energiebeheer'
en haal het vinkje weg bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'

Laatst bewerkt:
De verbinding blijft wegvallen:(. Er staat dan: Verbinding met beperkte toegang. Ook wil de laptop soms als die op de accu loopt niet uitschakelen.

Hoi,

Helaas, het wás een optie.

Er zijn op dit moment twee 'volgende' stappen die je nu eerst moet doen:

1. Nadat de laptop normaal is opgestart, sluit je ook Windows weer af en als het apparaat uit staat, haal je de stroom er af, draait hem op z'n kop en haalt de accu er uit. Hierna sluit je alleen de 220-voeding aan, start hem weer op waarbij je w.s. de melding krijgt dat de accu niet gevonden kan worden, maar gaat gewoon door met de opstart procedure. Vervolgens sluit je windows opnieuw netjes af en wacht tot het apparaat uit is. Tenslotte plaats je weer de batterij en start weer opnieuw, dus mét stroom erop en mét accu erin

2. Mogelijk helpt het om de energieregeling weer op de standaardwaarden in te stellen.Als je wilt weten hoe, moet je aangeven welke windows-versie, want dat verschilt.

Laatst bewerkt:
het is een dell laptop

@ Ommeren: De eerste heb ik nu gedaan, maar nog steeds geen verbinding bij de eerste keer opstarten. Ik wil die tweede stap wel proberen, ik heb windows vista home premium(32 bits).

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Klik 'ergens' op het bureaublad met de rechtermuisknop
Onderin: 'Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen'
Klik op 'Schermbeveiliging'
En nu onderaan op 'Energie-instellingen wijzigen'

Om te kijken of de standaardinstellingen tot een oplossing leiden, doe je nu het volgende:

1. Klik op de tweede keuze 'Energiebesparing' en hierna op 'De schema-instellingen wijzigen'
2. Hierna op 'Standaardinstellingen voor dit schema gebruiken' en bevestig met 'Ja'

Wonderwel kan je deze wijziging niet opslaan (de optie blijft grijs) waarschijnlijk.

3. Wijzig iets, bijvoorbeeld de computer in de slaapstand zetten na 20 ipv 15 minuten onder 'Accu'
4. Klik op de knop 'Wijzigingen opslaan'
5. Sluit de vensters, meld jezelf af als gebruiken en meld je weer aan.

Kijk of het nu wél goed gaat.

helaas:( , De verbinding blijft bij het opstarten wegvallen. Heel raar dan staat het lichtje van wifi nog aan en een paar seconden later is die uit en staat er verbinding met beperkte toegang. En vaak wil de laptop dan ook nog eens niet uitgaan:confused:

Nou, ik heb ook geen idee wat het kan zijn maar ik heb toevallig ook enkele Dell laptops.
Op één ervan, een Dell Latitude 610 heb ik vaak hetzelfde probleem,bij het opstarten gaat de WiFi verbinding niet aan, het knopje aan de zijkant om WiFi te activeren werkt niet en als ik de software wil openen, geeft ie een foutmelding.
Vaak moet ik verschillende keren opstarten voor de WiFi het doet.

Tevens duurt het eeuwen voor de laptop is uitgeschakeld, je drukt op afsluiten en dan lijkt het of er niets gebeurt. Na lang wachten sluit hij dan toch plots af.

Misschien even de Dell support raadplegen, alhoewel ik slechte ervaringen heb met de Dell support.

groeten,

Webster18

Het is gelukt!!!!:):thumb:

Waarschijnlijk was het toch 'Standaardinstellingen voor dit schema gebruiken' onder `energiebesparing`, wat de eerste keer dat ik het probeerde niet leek te lukken, maar een tijdje later toen ik het nog een keer probeerde lukte het opeens wel.

Dus heel erg bedankt voor de hulp en oplossing Ommeren:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan