Geen internet na poging tot upgraden EI7 naar EI8

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Kreeg een oude XP met EI7; na een poging tot upgrading naar EI8 krijg ik bij ingave van elke website de melding:
'De webpagina kan niet worden weergegeven'.
Geen Recovery-partitie en geen CD; systeemherstel bleek, om welke reden dan ook, uitgeschakeld.
Resetten van modem en router helpt niet.
Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
EI8 staat in mijn lijstje software en er is ook een knop 'verwijderen'.
Systeemherstel is leeg; hoe kom ik op internet voor een nieuwe poging om een browser te installeren??

IE8 is met een update geïnstalleerd, nadat je deze verwijderd hebt opnieuw opstarten. IE6 of IE7 zou dan beschikbaar moeten zijn.

IE7 ook terug, terwijl Systeemherstel ten tijde van upgrade naar IE8 uitgeschakeld was??
Vreemd genoeg kreeg ik zojuist melding, dat er een Windows Update is ontvangen en geinstalleerd.
??

Laatst bewerkt:
Welk versie XP is, en met welke exploreer in die windows ben je begonnen ??:)
Is het ondersteuning voor XP nog steeds ?? :)

XP Professional en die update staat in Systeemherstel aangegeven op heden/8:01 uur als 'Software Distribution Service 3.0'; misschien al eerder gedownload en nu pas geinstalleerd??
PC werkte eerst gewoon met IE7 maar geen internet meer na poging te upgraden naar IE8; IE8 staat in het lijstje na Configuratiescherm>Software.

:confused: Na ja, in die laatste 2/3 jaar ben ik me meer in W7 systeem problemen ingedypt, en over Windows XP ( die mijn ooit favoriete ook was ..:confused: ) laatste wat ik ergens gelezen heb
is dat je alleen maar bij versie XP 64 bit met ( ! ) SP2 kan ondersteuning en up-dates ergens tot ongv. 8 april 2014 krijgen .....:(

Laatst bewerkt:
Ik gebruik XP ivm 16 bits-zakelijk programma; XP SP2.
Vlg de informatie 'Over Internet Explorer' onder het tabblad Help, zou IE8 er op moeten staan; zou deze eventueel opnieuw kunnen installeren, echter: opent geen webpagina's??

Ik gebruik XP ivm 16 bits-zakelijk programma; XP SP2.
Aaah! Ok, nu snap ik het:

Je moet eerst even SP3 installeren, volgens mij kan je daarna wel IE8 opnieuw installeren.
Check, check: Nee, moet met SP2 ook lukken!??...
Euuhhm... Deinstalleer IE8 inclusief alle bijbehorende updates. Installeer toch maar SP3, & haal dan hier IE8 in de gewenste taal op, in de juiste Windows EN bit versie (dus niet verplicht Windows specifieke taal, zie wel opmerking over downloads met asterix):

http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-8

Daarna weer even handmatig Windows Update Aangepast. SP3 maakt niet uit voor de werking van 16-bits programma's.

P.S. ROYONIX: Alle XP met SP3 worden nog ondersteund tot inderdaad april 2014, daarna volgt (hopelijk, meestal wel) nog een Roll Up Service Pack, & een "genade-periode" waarin kritische beveiligings-updates nog wel beschikbaar worden gemaakt.
Na april 2014 kan XP verder nog wel worden bijgewerkt, maar zal bv. eerst SP3 handmatig moeten worden geinstalleerd, er worden alleen geen nieuwe updates meer voor uitgerold.

Laatst bewerkt:
Merkwaardig genoeg is gisteren 'uit zichzelf' SP3 uitgevoerd.

'Netwerkcontrole voor Windows XP' meldt:
'Er kan geen internetverbinding via HTTP, HTTPS of FTP worden gemaakt. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instellingen van de firewall op deze computer'.
Dus: (Windows)-firewall (tijdelijk) uitgeschakeld: krijg dezelfde melding???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan