Geen internet na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perry1991

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
hallo
ik heb een server draaien met server 2008 na dat stroomuitval is geweest heb ik geen internetverbinding meer op de server(kan niet inloggen vanaf andere pc en zie mij netwerkstation niet)

op mijn router zie ik wel dat die pc verbonden is en op de pc zie ik dat ook met internettoegang maar toch geen verbinding

geen firewall of viruscanners op de server

wie weet raad

alvast bedankt

Eerst maar eens beginnen met aan te geven hoe de ip-configuratie nu is op de server:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt

Vermeld ook wat het ip-netwerk het zou moeten zijn (bijv. 192.168.1.x , 10.0.0.x etc.)

PS: Ik ga er (eigenlijk) vanuit dat je de server een vast ip-adres hebt gegeven én dat dat niet conflicteert met de huidige ip-adressen van de pc, router en evt. andere apparaten op het netwerk.
Dus ook vergelijken met wat er op andere apparaten nu van toepassing is qua ip-adres.

Verder is je verhaal onduidelijk of de pc wél Internet heeft en van welke DHCP server die zijn ip-adres gekregen heeft (staat in ipconfig /all van de pc).

Tijs.

Laatst bewerkt:
de server heeft een vast ip (heb ook met los ip geprobeerd ook geen internet)
hij geeft aan dat ik verbinding heb internettoegang in het netwerkcentrum maar heb geen verbinding( geen internet explore, geen netwerkstations open en kan niet inloggen en kan extern bureaublad ook niet benaderen) er draait ook een dns server op voor de overige pc's

zie bijlage bvoor info

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 65
probleem is opgelost
@dnties was toch toch de poort zoals we al allbei dachten na tests
nieuwe netwerkkaartt erin en opgelost

Mooi dat het opgelost is. Graag nog de vraag als opgelost aangeven!

Tijs.

Idd, ik ben hier. Ik zal wel even op de Helpmij chat komen.
Natuurlijk heb ik niet de hele middag. Het is Kerst, nietwaar...

Tijs.

hej dnties

ik zit met een probleem

ik kom niet meer op de pc omdat het systeem nog in het oude domein zit(vergeten in nieuwe domein te zetten)

is er een manier om dit op te lossen?

mvg

Daar moet je dan maar een nieuwe vraag voor maken. Ik heb geen idee hoe alles nu ingericht is en ik ben niet een privé helpdesk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan