Geen internet na verwijderen programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerteman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Vanmiddagzat ik via het software menu wat oude programma's te verwijderen. Ik kwam ook een programma "marvell" tegen, met het bericht dat ik het nooit gebruik.
Nadat ik dit alles verwijderd heb, kon ik geen gebruik meer maken van het internet.
Het probleem is dat ik een complete Targa PC heb (van de lidl, november2004), dus ik weet niet welke componenten in mijn computer aanwezig zijn.

We hebben thuis Chello classic. Een router voorziet 'de' computer en het computertje van mijn broertje van internet. De computer van mijn broertje doet het nog wel, maar 'de' computer kan geen verbinding maken met het internet.
Bij de computer heb ik geen installatie cd's gekregen, maar alles staat op een partitie onder de naam 'install d: '
Ik heb hier een driver geinstalleerd, maar zonder succes.

Mijn vraag is, is dat marvell de oorzaak van de fout, en hoe kan ik deze fout verhelpen ?

Met vriendelijke groet,

Gert

hehe, ik denk dat je de drivers van je Netwerk kaart verwijderd hebt, "Marvell" is de fabrikant van o.a. netwerkkaarten moet je even je drivers opnieuw installeren en dan zal het i-net het wel weer doen

kijk voor de zekerheid bij Aparaten Beheer (Deze Computer - Configuratie Scherm - Systeem - Aparaten Beheer - Hardware) of je netwerk kaart nog in de lijst staat (zonder ! of ?) staat hij er niet in dan moet je zeker je drivers opnieuw installen

Bij apparaatbeheer vind ik de modem:
FM-56PCI-HSFi-AB Verder geen bijzonderheden geloof ik.
Verder nog bij netwerkadapters:
1394-netwerkkaart #2, ook hier niets opvallends.

Bij Ethernetcontroller staat wel een geel vraagteken met daarin een uitroepteken.

Mijn broertje heeft het netwerkje aangelegd, maar hij weet niets van fouten e.d. Daarom is dit een beetje ver van mn bed show.

Op de site van marvell weet ik niet welk type ik moet kiezen. Daarnaast heb ik geen idee hoe ik van deze computer(met internet), naar de andere computer(zonder internet) een bestand moet verzenden, anders dan via CD-rom.

Bij de aparte partitie heb ik in de map LAN én in de map MODEM de besturingsprogramma's voor WINXP uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Ik kom via 192.168.2.1 ook niet meer in de router, iets dat ik nog wel kende uit oude tijden.

Overigens krijg ik nu gewoon een "kan server niet vinden" page, in plaats van de foutmelding "kan zoekpagina niet openen".

Iemand enig idee, of moet ik een of andere Targa hotline bellen ?

Bedankt !

Gert

Geplaatst door gerteman
Verder nog bij netwerkadapters:
1394-netwerkkaart #2, ook hier niets opvallends.

Bij Ethernetcontroller staat wel een geel vraagteken met daarin een uitroepteken.

daar is je probleem, je zult echt even je drivers opnieuw moet installeren, heb je geen CD bij je computer gekregen? en zoniet pak dan je factuur (daar staat vast wel de type van je pc op en meer info) en bel Targa op :)

Dan wordt het lastig...

Dat gele uitroepteken\vraagteken betekent dat je drivers van je ethernet (netwerk)kaart zijn verwijderd....

Ik dacht eerlijk gezegd dat er een verschil zat tussen internetkaart en ethernetkaart... in mijn onwetendheid nam ik aan dat ethernetkaarten draadloos waren (ether.. je kent het wel). :o

Ik dacht dat het in de modem zat.
Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd en zonder succes.
Daarna zag ik een bestand "autorun" op de install partitie. De "intell lan driver" heb ik geinstalleerd, en nu werkt alles weer !

Wat nu nog rest is jullie bedanken,
en even op "vraag is opgelost" klikken.

Bedankt !!:thumb:

Gert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan