Geen internet op 1 pc, op de andere 3 wel???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack1991

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Hoi,

Heb het volgende probleem;

We hebben thuis een modem (ADSL), niet draadloos met vier poorten.
Er zijn vier computers op aangesloten, 3 pakken het internet wel op maar 1 niet.
Dit is gekomen nadat ik de computer geformatteerd had. Ik heb al de normale dingen ingevoerd, zoals provider, proxy en de poorten.
Wellicht doe ik iets verkeerd, maar ik zou niet weten wat..
Misschien dat ik nog een driver moet installeren o.i.d.?

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Jacco

usb modem?

"zoals provider, proxy en de poorten"
die hoef je toch niet in te stellen op een adsl modem?
een normaal adsl modem heeft dhcp en heeft geen proxy nodig tenzij jullie thuis één usb modem hebben, op die pc een proxy hebben draaien en die pc aan moet staan om de rest van het huis internet te geven.....

ja, maar ik bedoel dat ik dat heb ingesteld op de internet browser

Hi,

wat mij een beetje verbaast is dat je allerlei dingen op je PC hebt moeten invoeren. Bij een ADSL modem zou ik de instellingen verwachten in het modem en elke PC die aangesloten wordt heeft dan verbinding.

Tenzij echt anders gewenst stel je op de TCP/IP verbinding van de PC in dat je automatisch een IP-adres krijgt. Bij het "optuigen" van de internet verbinding geef je aan dat je verbinding via het LAN hebt.

.. misschien ook handig: check de instellingen van de andere PC's en als het niet lukt dan, wat mij betreft, hier even posten.

heb ik inderdaad al geprobeerd, maar de instellingen staan identiek..

heb ik inderdaad al geprobeerd, maar de instellingen staan identiek..

.. een een ipconfig/all via "Uitvoeren"? Zie je daar vreemde verschillen?
BTW in de browser hoef je ook niets in te stellen voor een verbinding. Alleen je eigen voorkeuren, en die hebben dan weer geen invloed op de verbinding (of andersom)

Laat graag even cijfers en nummers en adressen zien; dan hoeven we hier niet te raden

srry, heb niet zoveel ervaring op dit gebied..

Als ik ipconfig/all invoer bij uitvoeren, krijg ik het error-geluid, hij kent het dus niet.
Als ik alleen ipconfig intik, floept er een zwart schermpje voor gedurende een halve seconde, en is dan weer verdwenen... (dit is een XP)

Als ik het bij mijn Vista doe moet dat zeker op een ander manier?

Hoi !

Gewoon chipset-drivers en daarna netwerkdrivers installeren.

Kijk bij (Deze) Computer - Eigenschappen - Apparaatbeheer wat er aan gele vraag/uitroeptekens staat.

Greetz,

Harry.

@harry:

Het enige uitroepteken vind ik bij:

Overige Apparaten+
Ethernet-controller (hierbij staat een uitroepteken)

kan het hier aan liggen?

Hoi !

Daar ligt het dus exact aan !

Kijk op de site van je mobo-bakker of PC-verkoper voor de juiste driver, dan downloaden en installeren, en je probleem is opgelost !

Greetz,

Harry.

Harry, mijn dank is groot. Heb het voor elkaar!!

Je bent een topper:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan