geen internet op bepaalde apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerinkt

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Beste HelpMij,

Thuis heb ik 2 netwerken, 1tje van mij ( sterk netwerk door het hele huis (noem ik even netwerk A) ) en 1tje van mijn broertje ( minder sterk netwerk, alleen op zolder voor mijn broertje speciaal (noem ik even netwerk B) ).
Het probleem is met mijn netwerk A ( door het hele huis ).

De computer (windows 7) waar ik nu verbinding mee heb (waarvan af ik dit typ) ligt aan de kabel, aan de router met netwerk A en werkt zoals behoren.
mijn nieuwe en oude mobiel hebben altijd al verbinding gehad met netwerk A (via wifi), deze maken ook gewoon correct verbinding.

Echter willen mijn iPod, Nintendo 3DS en mijn oude laptop HP Pavillion G7 1390ed (windows 7) alleen maar correct verbinding maken met netwerk B (maar dan zou ik alleen maar op zolder kunnen zitten voor wifi verbinding, wat dus niet de bedoeling is).
Bij netwerk A geven deze apparaten een foutmelding dat ze geen verbinding kunnen maken.

ik schets even het beeld van wanneer ik met mijn oude laptop verbinding probeer te maken met netwerk A:
- netwerk A is zichtbaar, kan gevonden worden. (WPA2-personal, WPA encryption AES (met wachtwoord) frequency 2.4 GHz )
- ik kan het netwerk aanklikken (melding: hij haalt netwerk informatie op) en het wachtwoord invoeren.
- vervolgens typ ik het wachtwoord in. hetzelfde wachtwoord als bij mijn 2 telefoons die wel verbinding hebben.
ik krijg een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ik klik op problemen oplossen maar er kan geen oplossing gevonden worden en krijg de melding dat ik contact moet opnemen met de netwerkbeheerder en de router moet resetten (dit heb ik gedaan; uit- en aangezet)

het rare is dat hij de netwerksleutel niet eens lijkt te controleren, hij lijkt niet te zoeken, hij springt meteen naar het volgende scherm dat er geen verbinding gemaakt kan worden, wanneer ik een foute netwerksleutel invoer krijg ik dezelfde melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en hier doet hij even snel over. hij lijkt niet te zoeken of het wachtwoord klopt. hij springt meteen naar het volgende scherm dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

wie kan mij helpen? :confused:

edit:

ik heb zojuist in de router (type: RT-AC66U) bij Wireless - Wireless MAC Filter het mac adres toegevoegd bij de mac filter list.
nu heb ik met de laptop (waarvan dat mac adres is) wel verbinding.

maar het lijkt mij niet de bedoeling dat wanneer iemand op visite komt en verbinding wilt met de router, dat ik deze dan eerst handmatig in de router moet zetten?
ik denk dat ik ergens in de router een foute instelling heb staan.

edit 2:

mac filters compleet uitgeschakeld.
alles lijkt nu verbinding te hebben.
getest met oude laptop, 3ds en ipod.

wanneer er nog iets wijzigd laat ik het wel horen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan