geen internet op LAN Verbinding waarom niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jowell134

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Hallo,

Sinds gisteren heb ik op mijn ASUS geen internet meer.

het gaat om een Asus A53e series.

Als ik de internetkabel in de internetpoort doe krijg ik te zien onbekend netwerk geen netwerktoegang. Zou iemand me daarmee kunnen helpen Me moeder heeft er al naar gekeken maar wij komen er niet uit.

Alvast bedankt.

Gr, jowell134.

Hangt er misschien van af waar de netwerkkabel naar toe gaat.
Gaat die naar een breedband router, dan had het (eigenlijk) moeten werken, zéker als er al meer dan 2 apparaten (bedraad of draadloos) succesvol kunnen verbinden met die router. Het probleem moet dan in je pc/laptop liggen (drivers, tcp/ip stack kapot etc.)
Gaat de netwerkkabel echter naar een Internetmodem van je provider dan kan dat de oorzaak zijn. Je zult dan even moeten toelichten welke provider je hebt en in welke poort van het Internet-apparaat je de kabel aansluit.

Vertel ook of het ooit gewoon goed gewerkt heeft en of er ondertussen wat veranderd is in het netwerk en op je pc/laptop.

Tijs.

Hoi,

Hij gaat vanuit een modem van ziggo naar een splitter en dan vanuit de splitter naar de laptop.

Hij heeft het voorheen heel goed gedaan.

In welke poort de kabel gaat zal denk ik op de modem te zien zijn?

ik zal even kijken, ethernet daar gaat de internet kabel uit.

En de kabel naar de laptop is de internetpoort dus waarin je een internetkabel doet.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geinfomeerd.

Gr, jowell134.

ps: Wat er veranderd is aan het netwerk niks hij deed het gewoon super goed, aan de laptop is ook niks veranderd wel als ik hem opstart pakt hij meteen tele2-2.

Ook als ik die kabel er in deed deed tie dat ook .

Misschien kan het er ana liggen dat ik de Avg Er vanaf heb gegooit want die proefperiode was voorbij.

Hij gaat vanuit een modem van ziggo naar een splitter en dan vanuit de splitter naar de laptop.
Wat is die splitter voor apparaat?

aan de laptop is ook niks veranderd wel als ik hem opstart pakt hij meteen tele2-2.
Wat bedoel je hiermee? Wat doet Tele2 in dit verhaal?

Normaal gelukte deïnstallatie van AVG zou er niet mee te maken mogen hebben, maar evt. kijk je toch nog even hier en/of gebruik je nog even de juiste Remover versie op deze pagina.

Tijs.

Hoi,

Wat een splitter doet is de dingen splitsen.

ik heb avg via de software verwijderd.

Maar, Wat zou ik nu kunnen doen ? waar zou het aan liggen aan de kabel? aan de modem aan de laptop zelf?

gr, jowell.

Wat ik zie staan als ik de kabel de internetkabel in de laptop doe zie ik dit eerst : indentificeren en geen netwerktoegang

en daarna onbekend netwerk geen netwerktoegang dat zie ik staan maar ik heb wel draadloos internet maar geen kabelinternet LAN verbinding.

Laatst bewerkt:
Splitter is geen term ihkv. een bedrade verbinding. Dus nu concreter: Is het een switch of een breedband router?
Draai volledigheidshalve nog de juiste AVG remover-software (zie link van eerder).

Tijs.

@dnties.

Zou post 7 nog beter uitkunnen leggen?

Ik weet niet of het een switch of breedband router is.

ik heb al een AVG op me laptop staan ;).

Je zegt dat je draadloos verbinding hebt. Welk apparaat stelt dat draadloze netwerk beschikbaar?
Als dat hetzelfde apparaat is waar nu die netwerkkabel naar toe loopt, dan heb je een (draadloze) router.

Stel dat dit klopt: Mag ik aannemen dat je die draadloze router zélf hebt aangeschaft? Dat omdat je draadloze netwerk blijkbaar tele2-2 heet???

Tijs.

ik heb draadloos maar ook via de kabel.

realtek wifi driver.

ik heb die splitter niet aangeschaft maar me moeder.

Wat zou ik moeten doen ?

nee de verbinding heet niet tele2-2!

dat is iemand waarvan ik verbinding pak.

ik heb draadloos maar ook via de kabel.

realtek wifi driver.

ik heb die splitter niet aangeschaft maar me moeder.

Wat zou ik moeten doen ?

nee de verbinding heet niet tele2-2!

dat is iemand waarvan ik verbinding pak.

Ik wil weten wat ik hieraan kan doen kan ik hem naar school mee nemen en daar hem laten repareren wat zouden jullie doen?

systeemherstel ook al gedaan. haalt niks uit.

Dat schiet niet lekker op, zo.
Maar goed, je zou een andere netwerkkabel kunnen proberen.

Tijs.

maar bij me moeders laptop doet de kabel het wel.

ik zit daar nu ook op ;)..

Dan kijken of de driver van je bedrade netwerkkaart geupdate kan worden:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel: devmgmt.msc
Noem de snelkoppeling Apparaatbeheer
Dubbelklik die nieuwe snelkoppeling, vouw Netwerkadapters open, rechtsklik op de Ethernet adapter die je daar ziet staan en kies Update driver (of zoiets). Volg de instructies op het scherm.

Tijs.

dus wat ik nu moet doen een andere kabel aanschaffen ? of wat moet ik doen??????

Je moet eerst maar eens gaan doen waar ik het zojuist over had in mijn vorige posting. Levert dat niets op, dan hier vermelden welke bedrade netwerkkaart je hebt volgens Apparaatbeheer.

Tijs.

atherros Ar8151 PCI-E Gigabit ethernet controller (NDIS 6.20)

Dat zie ik ook staan die werkt correct.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan