Geen internet op laptops, wel op iPad en iPhone's

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheUnlimited

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Goedenavond,

Wij hebben thuis een probleem met de wifi. Als we op een van de laptops zitten hebben we bijna altijd het probleem dat websites half/niet geladen worden. Maar pakken we de iPad of iPhone en zoeken we dezelfde website (met wifi!) op, dan hebben we hier NOOIT problemen mee. Website en foto's laden in 1x.

In principe hebben we de laptop niet vaak nodig. Alleen is het wel vervelend dat je betaald voor iets wat in mijn ogen niet 100% werkt.

Internet en telefoon hebben we via UPC. Ook hebben we een router van hen.

Wie kan ons met dit probleem helpen?

Alvast bedankt

Graag wat meer gegevens gebruik je een router? zo ja merk type serie nummer.
Misschien verstandig om alles eerst eens opnieuw op te starten zoals modem, router stekker er even 30 sec uit en dan weer in pluggen.
Bij gebruik van router zou je eens kunnen kijken of er nieuwe firmware beschikbaar is en deze kunnen installeren.

Laatst bewerkt:
Dit kan aan de netwerksoftware liggen. heb je onlangs via windows update een update voor je netwerkdriver binnengehaald? zo ja, zou ik eens een rollback van je driver proberen.

De router is een cisco model: EPC3925

Stekker eruit halen en na 30 sec weer erin hebben we al vaak geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Netwerksoftware heb ik nog nooit geüpdatet. Heb zelf geen eens een idee hoe dit zou moeten. Zelfde geldt voor de firmware van de router.

Je kunt dit binnen krijgen via windows update als je de optionele items hebt aangezet. Er is een bekent probleem met een aantal wifi drivers die verspreid zijn via windows update. Vandaar mijn vraag.

Al kan het nooit kwaad om eens met de hand een update te doen en de drivers up to date te brengen. Zover ik weet zijn er geen bekende problemen met de UPC router die deze symptomen veroorzaken.

ik heb ditzelfde probleem ook, maar geen idee hoe het op te lossen (alleen gebruik ik mijn computer juist heel veel)

Zijn zeer veel problemen mee zou een nieuwe modem eisen van UPC.
Allemaal problemen met uitval netwerk.
Is geen nieuwe firmware voor Modems zijn van bagger kwaliteit helaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan