Geen internet op mijn computer, wel op andere computers / laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrsIndepent

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Hallo,
sinds gister heb ik geen internet meer op mijn computer maar andere computers en laptops in huis wel.
Op die computer heb ik Windows xp Professional, en als ik naar Start > Configuratiescherm > Netwerk- en Internetverbindingen > Netwerkverbindingen ga hoor ik 3 verbindingen te krijgen, maar ik krijg er maar één die het niet doet en die ik sowieso nooit gebruikte, en die andere 2 zijn denk ik verwijderd, want je ziet ze gewoon niet. Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb alles wat ik maar kon bedenken gedaan, router aan/uit gezet etc. Ik heb opgezocht of er een storing was met mijn internetprovider (Telfort) en dat was er ook, maar die was al opgelost en mijn internet deed het nog steeds niet. Ik weet niet wat ik moet doen, en ik wil gewoon weer internet op mijn computer. Help me aub, bedankt!

Hallo,

Welkom op het forum. Zit de kabel goed in je computer en router?
Is de hardware software wel en/of goed geïnstalleerd?
Staat de internet verbinding aan?

Mvg,

Martin de Groot

Hallo,

Welkom op het forum. Zit de kabel goed in je computer en router?
Is de hardware software wel en/of goed geïnstalleerd?
Staat de internet verbinding aan?

Mvg,

Martin de Groot

Hallo Martin,
dankjewel en:
ja, de kabel zit goed in mijn computer en router
ja, software is goed geïnstalleerd
en internetverbinding staat wel aan, maar doet het alleen op mijn computer niet.

En al had ik die 3 dingen niet gedaan, snap ik nog steeds niet waarom mijn internet dan ''verwijderd'' is bij het configuratiescherm zeg maar.

zie je iets speciaals (vraag- of uitroeptekens) onder
start > configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer > netwerkadapters (openvouwen) en systeemapparaten (eveneens openvouwen).
Als het vd ene op de andere dag was, heb je iets aan de instellingen verandert, bepaalde software geïnstalleerd? Je werkt draadloos op die probleempc?
het volgende is een longshot maar als je in het venster "netwerkverbindingen" het menu "geavanceerd" en daarin "geavanceerde instellingen" selecteert, kan je een screenshot of opsomming geven wat je ziet onder de tab "Adapters en bindingen" en "Volgorde van providers"?

zie je iets speciaals (vraag- of uitroeptekens) onder
start > configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer > netwerkadapters (openvouwen) en systeemapparaten (eveneens openvouwen).
Als het vd ene op de andere dag was, heb je iets aan de instellingen verandert, bepaalde software geïnstalleerd? Je werkt draadloos op die probleempc?
het volgende is een longshot maar als je in het venster "netwerkverbindingen" het menu "geavanceerd" en daarin "geavanceerde instellingen" selecteert, kan je een screenshot of opsomming geven wat je ziet onder de tab "Adapters en bindingen" en "Volgorde van providers"?

Hoi,
bij apparaatbeheer > netwerkadapters zie ik een kruisje staan bij mijn verbinding, maar dat was juist die verbinding die ik nooit gebruikt heb, en die het al sowieso niet deed. Internet dat ik daarvoor gebruikte staat er niet bij.
En bij systeemapparaten zie ik geen vraagtekens of uitroeptekens. En dit klinkt dom: maar, werk ik draadloos als ik zo'n kabel in m'n pc heb zitten ofzo? Er zit een kabel in me router die naar m'n PC leid.

Adapters en bindingen.png

Internet.png

Volgorde van providers.png

En dat ene plaatje van internet heb ik er ook voor de zekerheid bij gezet, dat is wat ik bedoel dat me internet weg is. Er horen nog 2 verbindingen bij te staan, en dat zijn dus die lijnen, maar die verbindingen zijn opeens weg.

En nee, ik heb niks gedownload, geen software niks. Ik heb helemaal niks gedaan, dit was opeens zo. Ik hoop echt dat je me kan helpen, want ik wil me internet echt terug.

Laatst bewerkt:
Je werkt dus in alle geval niet draadloos. Wat die kabel tss je pc en de router betreft: op de poort van de pc waar die kabel op aangesloten is, zit een lampje (led). Knippert dit oranje, is dit groen of brandt het helemaal niet? Controleer dit ook langs de router-kant, meestal zit daar ook dergelijk controlelampje op de ethernet-poort. Heb je al eens met een andere UTP-kabel(want zo heten die dingen) tss de router en deze pc geprobeerd? Is er nog een netwerk icoontje te zien in het systeemvak, rechts onderaan het scherm? Ik probeer maar wat want ik zie nog niet direct waar de oorzaak zou kunnen zitten.

Je werkt dus in alle geval niet draadloos. Wat die kabel tss je pc en de router betreft: op de poort van de pc waar die kabel op aangesloten is, zit een lampje (led). Knippert dit oranje, is dit groen of brandt het helemaal niet? Controleer dit ook langs de router-kant, meestal zit daar ook dergelijk controlelampje op de ethernet-poort. Heb je al eens met een andere UTP-kabel(want zo heten die dingen) tss de router en deze pc geprobeerd? Is er nog een netwerk icoontje te zien in het systeemvak, rechts onderaan het scherm? Ik probeer maar wat want ik zie nog niet direct waar de oorzaak zou kunnen zitten.

Nou bij de router heb ik zeg maar bij Ethernet 4 lampjes, en 2 3 knipperen helemaal niet, ethernet 1 wel, en ethernet 4 knippert oranje. En ja, ik heb het al geprobeerd met die UTP-kabel en dan gebeurt er gewoon niks, ik zie ook niks op het scherm of zo.

is ethernet 4 daar waar de kabel vd pc op zit? En wat geeft het lampje op de ethernet poort van je pc?

Als je in apparaatbeheer de netwerkadapters hebt opengevouwd, klik dan eens op Beeld > verborgen apparaten weergeven. Wat geeft dit?
En check ook eens in de BIOS.

Als al het bovenstaande niks ongewoons laat zien - de grove borstel. Verwijder "netwerkadapter" volledig uit apparaatbeheer (rechtsklikken en installatie ongedaan maken), computer volledig afzetten en terug heropstarten. En hopelijk doet automatische hardware detectie wat het moet doen.

Als je in apparaatbeheer de netwerkadapters hebt opengevouwd, klik dan eens op Beeld > verborgen apparaten weergeven. Wat geeft dit?
En check ook eens in de BIOS.
Als al het bovenstaande niks ongewoons laat zien - de grove borstel. Verwijder "netwerkadapter" volledig uit apparaatbeheer (rechtsklikken en installatie ongedaan maken), computer volledig afzetten en terug heropstarten. En hopelijk doet automatische hardware detectie wat het moet doen.

Als ik verborgen apparaten weergeven doe zie ik veel meer netwerkadapters staan, het lijstje:
Direct Parallel
Realtek PCIe GBE Family Controller (die ik dus altijd gebruik als internet volgens mij) - Pakketplanner-minipoort
TP-LINK 150Mbps Wireless N Adapter (kruisje, maar gebruik ik nooit)
TP-LINK 150Mbps Wireless N Adapter - Pakketplanner-minipoort
WAN-minipoort (IP)
WAN-minipoort (IP) Pakketplanner-minipoort
WAN-minipoort (L2TP)
WAN-minipoort (PPPOE)
WAN-minipoort (PPTP)

Dat zijn ze allemaal. En ik wil netwerkadapters best verwijderen, maar als die automatische hardware detectie ding het niet doet, wat gebeurt er dan? Dan gaat m'n internet er toch helemaal aan?

En als ik rechtsklik doe op netwerkadapters zie ik alleen staan: Zoeken naar gewijzigde apparaten en Eigenschappen maar geen installatie ongedaan maken.

Laatst bewerkt:
Ok nog ff wat voorzichtiger alternatieven. In essentie kan je ook draadloos met die PC werken. Werk je met sommige andere pc's draadloos? Als je rechtsklikt op die realtek en die de-installeert? Wat gebeurt er dan na het af- en terug opzetten van je machine? De BIOS heb je nog niet gecontroleerd, veronderstel ik?
De volgende zaken die ik nog zou bekijken:
Ga naar Configuratiescherm > systeembeheer > Computerbeheer > Services en toepassingen > Services
Je krijgt nu een overzicht van alle services. Wat staat er bij "Plug and Play"?
En als je dan toch in dit venster zit, klik dan linksboven onder "Systeemwerkset" op logboeken > systeem
Staan daar waarschuwingen of fouten rond de periode dat die fout met je netwerkkaart is opgetreden?

Ok nog ff wat voorzichtiger alternatieven. In essentie kan je ook draadloos met die PC werken. Werk je met sommige andere pc's draadloos? Als je rechtsklikt op die realtek en die de-installeert? Wat gebeurt er dan na het af- en terug opzetten van je machine? De BIOS heb je nog niet gecontroleerd, veronderstel ik?
De volgende zaken die ik nog zou bekijken:
Ga naar Configuratiescherm > systeembeheer > Computerbeheer > Services en toepassingen > Services
Je krijgt nu een overzicht van alle services. Wat staat er bij "Plug and Play"?
En als je dan toch in dit venster zit, klik dan linksboven onder "Systeemwerkset" op logboeken > systeem
Staan daar waarschuwingen of fouten rond de periode dat die fout met je netwerkkaart is opgetreden?

Met één andere pc word er draadloos gewerkt. Als ik Realtek probeer te de-installeren zegt die: Kan het apparaat niet verwijderen. Het apparaat is mogelijk nodig voor het starten van de computer.

Bij Plug and Play staat er:

Beschrijving: Hiermee kan een computer wijzigingen in de hardwareconfiguratie herkennen en zich aanpassen zonder of met weinig invoer van de gebruiker. Als de service wordt gestopt of uitgeschakeld word de computer instabiel.

Status: Gestart
Opstarttype: Automatisch
Aanmelden als: lokaal systeem

En als ik naar logboek ga, zie ik wel bij 24-7-2012, ongeveer wanneer het gebeurde dus staan: Fout, System Error categorie 102 en daarin staat: Foutcode: 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: bf84c683 parameter3: a8f39ae4, parameter 4: 00000000

En op 29-7-2012 zag ik een waarschuwing er daar staat in:
Datum: 29-7-2012
Bron: Dhcp
Tijd: 17:47:47
Categorie: geen
Type: waarschuwing
Gebeurtenis-id: 1003

Beschrijving:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server)
voor de netwerkkaart met netwerkadres 002522C2EC28. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

vergeet niet in je BIOS te checken. Er zit blijkbaar een draadloze netwerk adapter in je pc (die TP-link). Als de bedrade connectie niet meer werkt, zou je ook draadloos het Internet opkunnen, me dunkt. Wat ik niet weet is of terugkeer naar een herstelpunt iets zou uithalen? Iemand anders op dit forum een idee?
We dienen stilletjesaan in de richting van een defecte ethernet kaart te denken of een probleem met drivers. Heb je info over je pc zoals merk en exacte type? Het type motherboard en zijn de netwerkkaarten aparte kaarten of zitten deze eveneens mee in het motherboard geïntegreerd?

vergeet niet in je BIOS te checken. Er zit blijkbaar een draadloze netwerk adapter in je pc (die TP-link). Als de bedrade connectie niet meer werkt, zou je ook draadloos het Internet opkunnen, me dunkt. Wat ik niet weet is of terugkeer naar een herstelpunt iets zou uithalen? Iemand anders op dit forum een idee?
We dienen stilletjesaan in de richting van een defecte ethernet kaart te denken of een probleem met drivers. Heb je info over je pc zoals merk en exacte type? Het type motherboard en zijn de netwerkkaarten aparte kaarten of zitten deze eveneens mee in het motherboard geïntegreerd?

Hoe check ik me BIOS dan? En hoe vind ik info over mijn moederbord enzo? Sorry, van zulke dingen heb ik niet echt verstand.. maar ik weet zeker dat die niet defect kan zijn, want hoe kan die zomaar opeens kapot gaan als ik hem die dag niet gebruikt heb? En ja, ik heb al systeemherstel geprobeerd, maar dat werkte niet.

EDIT: Ik heb alleen dit kunnen vinden over mijn systeem:
Microsoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 3

Computer: AMD Athlon(tm) II X3 450
Prcessor
Kloksnelheid: 3,21 GHz 3,25 GB
Ethernet van fysiek adres

Kan je daar wat mee?

Laatst bewerkt:
Zat er geen documentatie bij de computer als je die hebt aangekocht? AMD duidt op de processor en niet zozeer op het merk. Is het een pc gewoon vd winkel? Merken, HP, Acer, Dell enz. Staat er nergens type info op de behuizing of zo?
Als je er niet direct iets voor voelt om de pc open te draaien, kan je als volgt al heel wat info achterhalen:
druk op Start>uitvoeren> en typ in het venstertje msinfo32.exe gevolgd door <enter>. Bovenaan zie je Systeemoverzicht. Bezorg me die info en verder ook nog de info die je ziet onder:
"hardwarebronnen - geforceerde hardware"
"hardwarebronnen - conflicten/delen"
"netwerk - adapter"
"opslag - probleemapparatuur"
Om in de BIOS te geraken, verschilt van computer tot computer. Als je de computer opstart en voor het windows opstartscherm verschijnt, zal je op het scherm iets zien staan in de trant van:
"press F2 to enter setup"
"press ESC to change boot order"
Dit is een voorbeeld van mijn pc maar er zal bij jou waarschijnlijk iets anders staan.

Zat er geen documentatie bij de computer als je die hebt aangekocht? AMD duidt op de processor en niet zozeer op het merk. Is het een pc gewoon vd winkel? Merken, HP, Acer, Dell enz. Staat er nergens type info op de behuizing of zo?
Als je er niet direct iets voor voelt om de pc open te draaien, kan je als volgt al heel wat info achterhalen:
druk op Start>uitvoeren> en typ in het venstertje msinfo32.exe gevolgd door <enter>. Bovenaan zie je Systeemoverzicht. Bezorg me die info en verder ook nog de info die je ziet onder:
"hardwarebronnen - geforceerde hardware"
"hardwarebronnen - conflicten/delen"
"netwerk - adapter"
"opslag - probleemapparatuur"
Om in de BIOS te geraken, verschilt van computer tot computer. Als je de computer opstart en voor het windows opstartscherm verschijnt, zal je op het scherm iets zien staan in de trant van:
"press F2 to enter setup"
"press ESC to change boot order"
Dit is een voorbeeld van mijn pc maar er zal bij jou waarschijnlijk iets anders staan.

Ik heb hem van een internet store gekocht, maar ik kreeg er geen informatie bij ofzo. Maar dit staat er bij systeeminfo, en ik hoop echt dat je er wat aan hebt want dit heeft me lang geduurd.

Hardwarebronnen conflicten delen2.pngOnderdelen, adapter 1  4124.pngOnderdelen, adapter 2 235555.pngOnderdelen, adapter 3 3253.pngOnderdelen, adapter 4 141.pngOnderdelen, adapter 5 214.pngOnderdelen, adapter 6 44.pngOnderdelen, problemenapparatuur.pngSysteeminfo.png

Bij geforceerde hardware stond er niks, het was helemaal leeg.

En als ik me computer opstart zie ik iets staan als Press F2 or END to enter setup, press ESC to change boot order, en nog meer dingen, in totaal zijn er 5-6 dingen ofzo. Ik kon het niet lezen want het laden ging snel.

Ik had gehoopt dat er onder systeemoverzicht bij systeemfabrikant, systeemmodel iets van gegevens stond maar niet dus. Die andere zaken maken me helaas ook niks wijzer. Voor de BIOS dien je dus F2 te drukken tijdens het opstarten. Probleem is dat iedere BIOS iets andere info weergeeft. Ik kan je dus niet echt leiden naar wat je exact moet zien - iets met LAN of NIC in de omschrijving. Het is ook geen gemakkelijk probleem. Ik ben op andere fora gaan zien maar ook daar heb ik geen sluitende oplossing gevonden.
Als laatste 2 tips ( en dan weet ik het ook niet meer) probeer de volgende stappen:
gan naar de link http://support.microsoft.com/kb/825826
ga op deze pagina naar methode 2 en volg stappen 2 tem. 6
en volg ook de instructies van methode 3
En last but not least: je hebt een draadloze netwerk adapter in je pc. Verwijder de UTP-kabel uit je pc en configureer deze draadloze adapter om terug met de probleempc op Internet te geraken.

Ik had gehoopt dat er onder systeemoverzicht bij systeemfabrikant, systeemmodel iets van gegevens stond maar niet dus. Die andere zaken maken me helaas ook niks wijzer. Voor de BIOS dien je dus F2 te drukken tijdens het opstarten. Probleem is dat iedere BIOS iets andere info weergeeft. Ik kan je dus niet echt leiden naar wat je exact moet zien - iets met LAN of NIC in de omschrijving. Het is ook geen gemakkelijk probleem. Ik ben op andere fora gaan zien maar ook daar heb ik geen sluitende oplossing gevonden.
Als laatste 2 tips ( en dan weet ik het ook niet meer) probeer de volgende stappen:
gan naar de link http://support.microsoft.com/kb/825826
ga op deze pagina naar methode 2 en volg stappen 2 tem. 6
en volg ook de instructies van methode 3
En last but not least: je hebt een draadloze netwerk adapter in je pc. Verwijder de UTP-kabel uit je pc en configureer deze draadloze adapter om terug met de probleempc op Internet te geraken.

Ik heb dat allemaal geprobeerd, maar het werkte niet.. jammer..
maar, super bedankt voor al je tijd en moeite om me te helpen, jammer dat niks geholpen heeft.. ik denk dat ik maar iemand ga zoeken die er raad mee weet. Nogmaals bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan