Geen internet op nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Wij hebben 2 maanden geleden een laptop gekocht voor onze zoon, die hij voor school nodig had. We hadden geprobeerd om internet erop te krijgen en dat was gelukt. We hadden een tijdje internet en op een gegeven moment is mijn man in huis gaan schilderen (eind september) en is de stroom een middag van de computer af geweest. Sindsdien hebben we geen internet meer op die laptop.
Ik heb de volgende gegevens voor jullie:
We hebben een ADSL verbinding
Het is Windows Vista
De firewall is een ingebouwde van Windows
Jullie hadden het over een wireless kaartje, maar ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt. Dus ik weet ook hoe ik dat zou kunnen opzoeken welke we hebben.
Ik heb al geprobeerd om een netwerk toe te voegen, met en zonder wachtwoordsleutel, ook is die al op de site van linksys toegevoegd. Maar als ik bij netwerken beheren die laptop toevoeg, dan wordt die niet herkend bij draadloze netwerken. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen om verbinding te krijgen met internet?
 
Ziet de laptop de draadloze netwerken wel?

Zo niet, zit er niet een knop op de laptop of een toets in combinatie met de fn toets waarmee je wifi aan en uit kan zetten? En staat dit misschien uit?

En geef voor de volledigheid ook even merk en type van de laptop.
 
Ja, hij kan draadloze netwerken zien. Het merk en type is een hd compaq. En draadloos staat aan.
 
Type is een nummer, staat wel op de sticker. HP Compaq is het merk.

Ziet de laptop jullie eigen draadloze netwerk?
 
Nee, onze eigen draadloze netwerk wordt ook niet gezien.
Het type is CQ81-220ED
 
Heb je een utp kabel bij de hand ?
Hang je laptop met deze kabel aan je router, in een van de 4 lan poorten, dus net wan.
Vervolgens start->uitvoeren->type cmd Dan krijg je een dos venster, daarin type je ipconfig.
Noteer het ip nummer van de gateway.

Open een webbrowser, en type in de adresbalk http://192.168.x.x De x'en staan voor hetgeen je zojuist gevonden hebt.
Dan ben je in je router na een gebruikersnaam en ww. Die kun je vinden in de handleiding van je router.
Dan kun je je wireless (draadloos) settings aanpassen.
Enable, en de beveiliging instellen.

PSje, met de stroom eraf heb je vermoedelijk je router gereset naar de fabrieksinstellingen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dit heb ik gedaan, maar het helpt allemaal niets. Hij heeft alleen een onbeveiligde verbinding, maar daarmee zouden andere mensen kunnen zien wat hij allemaal doet op de laptop.
Kan iemand me verder helpen?
 
Nee, zo simpel kun je niet zien wat hij doet.
Het grote gevaar bestaat eruit, dat ze je verbinding kunnen misbruiken, voor welke vorm dan ook. Spam versturen, illegaal downloaden etc.
Ook als je bv. bankiert via de digitale snelweg, is het mogelijk dat ze wachtwoorden etc. van je kunnen stelen.

Ga opnieuw in je router ( kabel ) en zoek naar een optie "security wireless" of iets van die strekking.
Zet hem op WPA en voer een sleutel in.
Dezelfde instellingen overnemen op de laptop, en het moet werken.

Maar als je een ADSL verbinding hebt, krijg je er in het algemeen een install-cd bij ?!
 
Als ik dat doe zie ik dat de sleutel elke zoveel seconden vernieuwd wordt. Dat moet je zelf instellen, maar dat hebben we nog nooit eerder gehad. Kan je dat niet uitschakelen (dat het steeds vernieuwd wordt bedoel ik)?
 
Nou, de vraag is nog steeds niet opgelost. Zou iemand ons verder kunnen helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan