geen internet op tweede pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.

seeburg100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Hallo, ik heb een probleem, en ik weet het niet op te lossen. Ik heb bij een kennis een simpel netwerkje gemaakt. crosslinkkabel tussen de twee pc,s wizard netwerk uitgevoerd, diskette gemaakt, in de andere pc gestopt, nu heb ik wel een verbinding staan op de tweede pc, als ik op de host pc de crosskabel losmaakt, geeft hij op de andere pc aan dat de kabel niet aangesloten is. dus hij wordt wel gezien. allebij de pc,s hebben xp, maar ik kan niet op het net, wat zie ik over het hoofd? bijv dank!

De aanmelding bij de provider op de tweede PC?

Geplaatst door sigma
De aanmelding bij de provider op de tweede PC?

Als je de wizard uitvoerd op de host pc, en je voerd dit uit op de client pc moet dit toch automatisch gaan?
zo nee sigma , leg eens uit wat je dan bedoeld?

Dat durf ik niet te zeggen of dit autimatisch gaat.
Ben alleen aan het zoeken naar oorzaken waarom je niet op internet komt.
Dus dan loop ik meestal alle mogelijke oorzaken af. :)

ja ik vind het zelf ook vreemd, ik heb het al vaker gedaan, en is het ook heel simpel gegaan. zij hebben hier isdn, met zo,n groen platvisje, speettouch, je belt een maal in en dan heb je gewoon aansluiting, en dan blijft de verbinding ook gewoon. dit zal er toch niets mee te maken hebben, het moet dan toch gewoon op de client pc ook internet hebben?

Controleer eens of de verbinding blijft bestaan op de eerste pc of dat deze misschien gesloten wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan