geen internet op vaster pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
hallo,

ik heb sinds kort het probleem op mijn vaste pc dat hij wel een geen internet heeft ( bedraad)
en de rest wel ( draadloos)
  • ik draai XP op die pc en de rest ook
  • ik heb de linksys WRT54G
  • ik heb een firewal van kaspersky maar die heeft elke pc

hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen want anders moet ik steets de router uittrekken en weer insteeken :|

Ga naar deze link

Kies de juiste versie van je WRT54G
Kijk of er een firmware update beschikbaar is voor jouw WRT54G
Installeer die, en kijk of je probleem verholpen is.

Is dat niet het geval, ga dan in de configuratie van de router. Standaard is dat via http://192.168.1.1 , waarbij je gebruikersnaam leeg laat en als wachtwoord admin invoert.
Verander de "client lease time" in tabblad Basic -> Basic Setup -> onderdeel DHCP server van 0 (=1 dag) naar 65535 (=45,5 dagen).
[Ik ga er hier wel vanuit dat in je tcp/ip instellingen staat ingesteld: Automatisch een ip-adres verkrijgen en ook bij DNS server-instellingen: Automatisch verkrijgen.]

Succes,

Tijs.

als ik hem wil update krijg ik deze error

Datei ist nicht korrekt

of terweil : Bestand is niet correct

wat kan ik hier aan doen ??

mvg,ericosman

Als je alleen die client lease time had aangepast, maak 'm dan iets kleiner, bijv. 20000
Kijk of dat is op te slaan. Dat zou betekenen een dag of 14

Succes,

Tijs.

ik krijg nogsteets de error maar mischien komt dat omdat mijn router duits is ingesteld? :o

1. Configureer de router bedraad, niet draadloos (maar dat doe je al, geloof ik)
2. Probeer dan eens een nog lagere waarde bij client lease time, bijv. 10000 (=1 week)
3. Maak vóórdat je op Save/Speichern drukt even een schermafdruk van je dan ingestelde zaken. Post die schermafdruk hier als je dan bij Save/Speichern weer diezelfde foutmelding krijgt.
[In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je een schermafdruk kunt opslaan en posten op het forum].

Tijs.

Die instelling voor client lease time zou moeten werken, lijkt me: Ik zie 6553 minuten voor lease time, hetgeen ongeveer 4,5 dagen zou moeten zijn.

2 dingen die je zou kunnen proberen, als test:
1. Configureer het ding bedraad
2. Blijf bedraad configureren, en speel wat met die parameters van client lease time. Als 0 als waarde voor een dag is toegestaan, dan zou 1440 in ieder geval ook toegestaan moeten zijn, want dat is ook 1 dag (namelijk 24uur x 60 minuten = 1440 minuten)
Verhoog telkens totdat het niet meer geaccepteerd wordt: 2880 voor 2 dagen, 4320 voor 3 dagen, 5760 voor 4 dagen etc.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan