geen internet, pc linkt niet met ons netwerk (draadloos modem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nyxera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Berichten
4
Hallo,

Ik heb al sinds een aantal weken geen internet meer op mijn computer, voorheen had ik echter nooit problemen.
We hebben sinds een maand of 2-3 een nieuw tele2 modem en alle andere apparatuur in het huis kan gewoon verbinding maken, maar mijn pc op de zolder niet. Hij geeft aan dat er een sterk (genoeg) signaal is, maar iedere keer als hij verbinding krijgt valt het helemaal weg en begint hij opnieuw verbinding te maken. Overigens lukt het niet altijd om deze verbinding te maken.
Het Windows netwerkcentrum geeft aan dat hij probeert het netwerkadres te verkrijgen, dit lukt echter niet.
Ik heb een pc (merk onbekend) met XP s.p. 2, Sweex WiFi kaartje erin met antenne (deze geeft aan dat het signaal dus goed is) en een tele2 virusscanner/firewall.
Zelf heb ik niet zoveel verstand van dit soort zaken dus het zou fijn als iemand me kan helppen!

Bij voorbaat dank
 
Deze tele2 modem is beveiligd.
Heb je de code wel goed ingevoerd?
 
Meerdere malen opnieuw ingevoerd, maar voorheen had ik ook gewoon internet met dit modem, dus dat lijkt me niet het probleem
 
Probeer eens in de gateway van je modem te kijken of je MAC filtering aan hebt staan en of daar misschien het MAC adres van je laptop misschien geblokkeerd wordt.
 
Heb geen MAC filtering aan staan en volgens de beheerder word ik ook niet geblokkeerd.
 
Helaas werkt dit ook niet. Ik denk dat het modem gewoon te zwak signaal heeft en wordt weggedrukt door anderen in de omgeving. En ik ga mijn computer maar eens opnieuw installeren, wie weet helpt dat.
 
Probeer eens de PC dichter bij het modem te zetten, als het dan (beter) werkt, heb je het zogenoemde near/far probleem. Dat wil zeggen dat zodra andere apparaten data aan het overbrengen zijn, jou PC geen verbinding meer kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan