geen internet-sharing in LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Door de bomen zie ik het bos niet meer, daarom een nieuwe vraag:

Ik heb twee pc's beide xp die zijn verbonden met een cross-over netwerkkabel waarvan een (pc onder) rechtstreeks is verbonden met het internet (adsl modem) en de andere pc (Boven) van internet is voorzien via internet-sharing. Nu is het zo dat ik boven geen internet meer heb:

Errors:
als ik de verbinding wil herstellen via de repair optie krijg ik de melding Renewing your IP address,

In het network connections venster staat naast de LAN verbinding: LImited or no connectivity.

Wat ik heb gedaan is bij beide computers de netwerkkaarten gedeinstaleerd en opnieuw geinstaleeerd en een niewe thuisnetwerk aangelegd met de wizard.. Mocht helaas niet helpen..

Wie kan mij helpen?

Misha.

Zie je die PC boven in je netwerk staan? Lokaal netwerk? Is ie bereikbaar?

Anders test eens met de PC boven door naar MS-DOS modus te gaan en daar te typen: ipconfig

Wat voor IP-adres krijg je toegewezen?

hoe kan ik zien of hij bereikbaar is? wat wel zo is: ik zie boven dat de networkcable is unplugged terwijl dat niet zo is. Ik ga nu naar de plek van onheil dus dan zal ik even de ipconfig doen

Misha.

Hier is de uitslag van de ipconfig test die ik boven heb uitgevoerd:

Windows IP configuration

Ethernet adapter Local Area connection 4:

Connection-specific DNS Suffix.:
Autoconfiguration IP address...:169.254.102.3
Subnet Mask............................:255.255.0.0
Default Gateway......................:

Ethernet adapter Local Area Connection 3:

Media Stat................................: media disconnected

Groet, Misha

Waarom zet je geen switch er tussen ? Dan kun je onafhankelijk van elkaar werken (tezij je een usb modem hebt natuurlijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan