Geen internet toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

BGood

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2011
Ik zit sinds gister met een probleem, namelijk dat een van onze vaste computers geen internet toegang heeft. De rest van de apparaten in huis werken prima ( iphone's ipad's laptops vaste PC) alleen mijn vaste pc heeft geen internet toegang.

Veel verstand van dit soort dingen heb ik niet vandaar dat ik opzoek ben naar hulp.

ik heb de router en modem beide uit gehad meerdere keren hetzelfde geld voor mn pc, verder heb ik mijn IPV4 dns routes van automatisch afgehaald en zelf de code ingevoerd 8.8.8.8 ook geen succes ( ook weer terug veranderd)

alle tips zijn welkom, probeer ze wel zo duidelijk mogelijk uit te leggen aangezien ik er geen verstand van heb.

groeten stevan

Als je al het e.e.a. hebt gedaan is het veelal het snelst op te lossen door in het apparaatbeheer even de netwerkadapter te verwijderen, de computer uit te zetten en daarna op te starten. Vanaf Windows XP is Microsoft zo aardig geweest om zijn versies bij het opstarten goed naar hardware te laten kijken. Bij de nieuwe opstart wordt de adapter weer gevonden en geïnstalleerd. Beste kans dat alles daarna weer werkt.
Zoek voor het geringe risico dat Windows de stuurprogramma's niet kan vinden, even bij de fabrikant van de kaart naar de drivers en download ze ook handmatig, je weet maar nooit en je kan er beter mee, dan om verlegen zitten.

Daarnaast is een virus ook een mogelijkheid dat je geen toegang meer hebt, al is die kans m.i. vrij klein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan