Geen internet verbinding, maar wel contact met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo @Richardg,

Sorry voor de zeer te late reactie.

Aan jouw bijlage is duidelijk te zien, dat er één hostnaam is(hostnaam is de naam van je computer). En die hostnaam is GAROT1. Dit betekent, dat die bewuste pc 2 netwerkkaarten heeft, één draadloze en één geen draadloze.

Voor de zekerheid wil ik jou even een vraag stellen:

Of wilde je mij met die bijlage een vergelijking laten zien tussen de 2 netwerkkaarten van 2 pc's?

Zo ja, dan:

1) Ontbreekt er nog een hostnaam.(die bijlage is dan niet volledig)

2) Kan met de niet draadloze netwerkkaart niet draadloos worden geïnternet.

Zo nee, laat dan even de uitvoer van ipconfog /all van de andere pc's, waarmee wel geïnternet kan worden, hier zien. Want anders kan ik jou ook niet verder helpen.

Groetjes,

Dennis.

@Dennis,

Sorry voor de verwarring, maar ik dacht het gevonden te hebben, al dat gestaar en getest:mad:

Gisteren, maar weer de netwerkkabel in mijn niet werkende systeem gepropt, om te kijken of jhet daar aan ligt, maar helaas.... Met beide kaarten, zowel met als zonder draad, kan ik mijn eigen netwerk rond, maaaar niet op internet.

Ik zou haast de boel opnieuw gaan installeren, want zelfs de herstelfunctie werkt niet.

Hier de bijlage van een werkende systeem.

Richard

En weer geen bijlage???
Terwijl ik dit heb gecontroleerd

Richard:confused:

Helaas, op dit moment krijg ik 'm niet toegevoegd.
Het duurt ook wat langer met uploaden.

Nog iets anders gevonden, als ik Systeem info vergelijk, zie ik bij de niet werkende PC, bij internet instellingen, internet Explorer, connectiviteit, AutoConfigProxy niets staan. Bij de werkende PC staat hier WININET.DLL

Zou dit de oplossing kunnen zijn???

Richard

Geplaatst door Richardg
@Dennis,

Sorry voor de verwarring, maar ik dacht het gevonden te hebben, al dat gestaar en getest:mad:

Gisteren, maar weer de netwerkkabel in mijn niet werkende systeem gepropt, om te kijken of jhet daar aan ligt, maar helaas.... Met beide kaarten, zowel met als zonder draad, kan ik mijn eigen netwerk rond, maaaar niet op internet.

Ik zou haast de boel opnieuw gaan installeren, want zelfs de herstelfunctie werkt niet.

Hier de bijlage van een werkende systeem.

Richard
@Richardg,

Probeer het programma(het programma dat wordt gebruikt voor je draadloze netwerkkaart tijdens de installatie) even niet te gebruiken/activeren.

Vervolgens voer je onderstaande stappen uit:

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.(als dat niet zichtbaar is dan via Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de verbinding en verder gaan met punt 2)
2) Klik op Status
3) Klik op Draadloze netwerken
4) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
5) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

6) Start je pc opnieuw op.

Mocht dit alles niet baten, dan kun je ook even proberen de draadloze netwerkkaart softwarematig te verwijderen via Apparaatbeheer

1) Rechtsklik op Deze computer
2) Klik op Eigenschappen
3) Klik op Hardware
4) Klik op Apparaatbeheer
5) Klik op het plusje(+) bij netwerkadapters
6) Klik op de wireless adapter
7) Klik op de toets Del
8) Klik op OK
9) Restart je pc

Vanaf dit punt wordt je draadloze netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd.

Dennis.

PS. Zoals altijd heb ik zo weinig tijd. Het wordt vanavond weer. sorry.

De draadloze verbinding heet nu 2, maar het werkt niet :( .

Kan ik nergens dat wininet.dll opnieuw configureren of instellen?

Richard

PS
@ Debbis
Ik ben allang blij dat jij tijd voor mij vrijmaakt

@Richardg,

Vanavond vanaf omstreeks 19:30 uur ben ik constant online op Helpmij. Dan kunnen we weer verder gaan met het zoeken naar een oplossing voor je probleem.

Eigenlijk is het opzetten v.e. draadloze verbinding helemaal niet zo moeilijk, scan toch maar je pc(die geen verbindig kan realiseren) voor de zekerheid naar virussen/spyware. Waarschijnlijk is het bestand wininet.dll geïnfecteerd.

Toch ben ik vanavond van plan om het probleem helemaal vanaf het begin aan te pakken, ik zal jou dan een aantal vragen gaan stellen.

Hopelijk ben je er vanavond ook.

Dennis.

@ Dennis,

Ik moet vanavond naar een verjaardag toe, ik kan dus maar heel even.

Nog even iets anders:
Het probleem heeft zich voor gedaan na het verwijderen van MSN Plus en andere addware achtige zaken

En ik kom er net achter dat ik wel met Skype kan werken :goed

Kan het zijn dat bepaalde poorten dichtgezet zijn?? en zo ja, hoe zet ik deze dan open?

Richard

Ik ben laat, sorry.

Geplaatst door Richardg
@ Dennis,

Ik moet vanavond naar een verjaardag toe, ik kan dus maar heel even.
Dan gaan we morgen verder, als je daarvoor wel de gelegenheid hebt.
Geplaatst door Richardg

Nog even iets anders:
Het probleem heeft zich voor gedaan na het verwijderen van MSN Plus en andere addware achtige zaken
Ik weet niet of het ook hierdoor gekomen is.
Geplaatst door Richardg

En ik kom er net achter dat ik wel met Skype kan werken :goed
Vreemd dan, want skype maakt toch gebruik van je internetverbindig.
Geplaatst door Richardg

Kan het zijn dat bepaalde poorten dichtgezet zijn??
Dat zou best kunnen, maar ik denk dat het niet daardoor gekomen is.
Geplaatst door Richardg

en zo ja, hoe zet ik deze dan open?

Richard
Via je firewall.

@Richardg, anders morgen maar. Dan gaan we helemaal vanaf het begin beginnen.

Dennis.

@Richardg, heb je onderstaand(mijn vorig bericht) eigenlijk al geprobeerd?

Ik vergat je trouwens te zeggen, dat ik vanavond vanaf 19:00 uur t/m 03:00 uur 's nachts een feestje heb en ook morgen ben ik voor een paar uurtjes weg, pas morgenavond om ongeveer 19:00 uur ben ik weer present.

Groetjes,

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

@Richardg,

Probeer het programma(het programma dat wordt gebruikt voor je draadloze netwerkkaart tijdens de installatie) even niet te gebruiken/activeren.

Vervolgens voer je onderstaande stappen uit:

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.(als dat niet zichtbaar is dan via Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de verbinding en verder gaan met punt 2)
2) Klik op Status
3) Klik op Draadloze netwerken
4) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
5) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

6) Start je pc opnieuw op.

Mocht dit alles niet baten, dan kun je ook even proberen de draadloze netwerkkaart softwarematig te verwijderen via Apparaatbeheer

1) Rechtsklik op Deze computer
2) Klik op Eigenschappen
3) Klik op Hardware
4) Klik op Apparaatbeheer
5) Klik op het plusje(+) bij netwerkadapters
6) Klik op de wireless adapter
7) Klik op de toets Del
8) Klik op OK
9) Restart je pc

Vanaf dit punt wordt je draadloze netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd.

Dennis.

PS. Zoals altijd heb ik zo weinig tijd. Het wordt vanavond weer. sorry.

Yes, het werkt:thumb:

Jozo bedankt voor deze tip en Dennis bedankt voor alle hulp die je mij gegeven hebt.

Groetjes Richard

@Jozo, bedankt voor je hulp. Ik heb namelijk niet zoveel tijd, ben eigenlijk net weer terug en moet zo alweer weg.

@Richardg, ik ben erg blij voor jou dat het probleem nu(door @Jozo) verholpen is.

Stom van mij, dit had ik eigenlijk ook moeten weten. Ooit hier dat tooltje geadviseerd te gebruiken. Er was dus toch een virus in het spel geweest.

Groetjes,

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan