Geen internet verbinding met Linksys WRT300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

kielliger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier, dus ik ben benieuwd hoe hulpvaardig dit forum is.

Even kort mijn probleem uitleggen,

Gisteren gebeurde het in ene dat de internetverbinding van mijn WRT300N eruit lag. Deze kreeg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat. Ook niet na het resetten van de router. Ik maak gebruik van een XMS glassfiber verbinding. In mijn meterkast zit een XMS kastje voor Telefoon, televisie en Internet. Rechtstreeks de kabel hierop aansluiten werkt prima, maar als ik mijn Linksys er weer tussen zet, en hiermee contact zoek met mijn draadloze verbinding, lijken de lampjes allemaal goed te werken. Alles staat op groen, zo ook internet, security en wireless. Ook kan ik contact maken met de linksys (wireless) maar heb allen lokale verbinding. De lijn naar internet staat met een kruis. Ook als ik de kabel op de linksys aansluit. Als ik dan kijk via conncetie problemen, dan komt ie met een of andere DNS niet gevonden ofzo..! Beetje raar, daar ik nergens iets heb gewijzigd.

Weet iemand hoe ik de zaak weer kan herstellen? Resetten van de router heeft niet geholpen.

Gevolg nu is, dat ik nog maar 1 pc kan aansluiten op de modem van XMS (die heeft maar 1 poortje) en ik dus ook niet draadloos kan internetten...! Zwaar K*&(&^*en dus.!

Probleem met XMS-net is, dat je bij wijziging van aansluiting op de modem.
a. eerst het modem uit moet zetten, vervolgens het 'andere' apparaat aansluiten en dan het modem weer aan.
b. je een behoorlijke tijd moet wachten soms, voordat het 'andere' apparaat (ofwel pc/laptop dus, ofwel router) wordt geïdentificeerd en er weer internetverbinding mogelijk is.

Dus om je router weer aan te sluiten:
- zet alle apparatuur uit (modem dus van stroom al, en ook de router en pc/laptop)
- router (nog niet aan dus) op modem en nu éérst de modem aan en enige tijd wachten tot de modem helemaal on-line is.
- router aan.

Tenslotte zal je een tijd geduld moeten hebben voor er via de router weer daadwerkelijk verbinding is met internet.

Sue...

Hoe lang moet je geduld hebben..! Heb gedaan zoals omschreven, echter zonder resultaat. Ook in de instelingen van de router gekeken, maar daar zie ik niets geks.! Gek blijft dat de router dus geen verbinding krijgt met internet, terwijl de gewone draad wel werkt.!

Bij probleemoplooser blijft de pc komen met de melding:

Er is mogelijk een problem met de DNS-configuratie (Domain Name Server)
Er is een probleem gevonden dat niet automatisch kan worden opgelost.

Hoi,

Het enige wat ik - voordat je contact met XMS-net op moet nemen - nog kan adviseren is de router te resetten.

Informatie op de site van XMS-net over het aansluiten van een andere pc op de modem (maar voor een router geldt exact dezelfde procedure!) :
Ik wil een andere PC (of een laptop) aansluiten op mijn internetverbinding maar nu werkt het internet niet meer. Wat moet ik doen?
Bij het tot stand brengen van de internet verbinding, wordt het IP-adres gekoppeld aan het MAC- adres van het aangesloten apparaat. Deze koppeling wordt minimaal een uur vast gehouden. Indien u een ander apparaat (computer of router) aan wil sluiten, dient u het apparaat een uur ontkoppeld te laten. Indien u tevens de spanning eraf haalt is de kans van slagen groter. Bij verbindingen met een vast IP adres geldt hetzelfde.

Met andere woorden: koppel geen ander apparaat aan het modem, gedurende een uur. En verder: het best kan je gedurende een uur ook maar beter de stroom van het modem afhalen. Tja ja ......

Laatst bewerkt:
Tja, dat resetten van de router heb ik al een keer of 3 gedaan..!

De XMS modem kan ik zelf niets aan doen.! Behalve de stroom eraf en erop..!

Seuheu..!

Na een nachtje connectie van mijn router met mijn modem, is ie er eindelijk weer bij gekomen..! Raar hoor, dat dat zo lang kan duren.!

Maar ja, ut werkt weer.

Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan