geen internet verbinding na een recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

dandan

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
ik heb een laptop van een wat oudere type ( acer travelmate 243LC ) die vorig jaar op de zolder is beland na aankoop van een nieuwe,nu heb ik deze voor mijn zoon,ik heb een recovery gedaan,en sindsdien heb kan ik geen verbinding meer maken met mijn draadloos netwerk,waneer ik mijn netwerksleutel ingeef krijg ik het volgende

het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.u kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.

hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik deze laptop terug kan gebruiken,

Hoe heb je je netwerk beveiligd?
Indien je dit wpa beveiligd hebt heb je kans dat de draadloze kaart hier niet voor geschikt is doordat deze verouderd is.
Andere beveiliging kiezen of een wifi usbstick mischien een optie.

geen verbinding

ik heb hier een map waar mijn paswoord staat op geschreven en daar staat achter (wpa2) voor ik de recovery deed had ik met deze laptop wel verbinding,

ik werk met xp

ik weet nog dat ik enkele jaren geleden net het zelfde voor had maar ik weet niet meer wat ik toen heb gedaan,

Hoi,

Deze melding krijg je meestal wanneer de instelling van de beveiliging op de PC niet overeen komt met de beveiliging ingesteld op de router.
Ik zou het probleem in die richting zoeken.

geen verbinding

waar kan ik die beveiliging op de pc vinden,
ik ken namelijk niet zo veel van computer,

Hoi,

Dat hangt ervan af. Gebruik je een programma om je draadloze verbinding te beheren of doe je dit via Windows.
Als je een Acer hebt, is er grote kans dat Acer een eigen applicatie heeft om de draadloze verbinding te beheren.
Graag bevestiging.

ik heb nog wat rond gekeken op internet naar mensen met het zelfde probleem,
als ik het goed begrepen heb moet service pack 2 of 3 eerst instaleren
zou dit kunnen

verbinding van de buren

ik heb service 2 en daarna 3 binnen gehaald,
verbinding heb ik nu draadloos,alleen is het van de buren,
het paswoord is nog thans juist,
ik krijg nog steeds

het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.u kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.

Hoe kan je op de laptop naar beschikbare netwerken zoeken? Staat er onderaan rechts geen icoontje voor de wifi verbinding? Kan je daar niet ergens het type beveiliging kiezen.

PS. Heb net even je Acer gegoogled. Er is in de specificaties geen wifi voorzien. Hoe heb jij dan draadloos verbinding? Heb je een usb adapter voor de wifi?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan