Geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo iedereen,

Gisteren zat ik op mijn (pas aangeschafte, zelf gebouwde) pc (met Windows 8). Om internet verbinding te kunnen krijgen, had ik een UTP kabel nodig, waarvan de connectoren ik er zelf uiteindelijk op heb moeten doen (vanwege een verbouwing in onze nieuwe huis, waarbij we zelf de kabels moesten doortrekken). Vervolgens had ik de UTP kabel klaar gemaakt en aan zowel mijn pc als de modem gedaan.

Het leek erop dat ik gewoon normaal kon internetten. Ik heb sinds maandag gewoon prima internet kunnen gebruiken, maar vandaag deed ik dus opnieuw mijn pc aan en bleek dat ik opeens geen internet meer had. Er stond zo'n gele driehoek bij het netwerk icoontje en na het vast stellen van dit probleem, krijg ik het volgende te zien: "Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie"

Weet iemand hoe dit komt, waar dit probleem aan ligt en hoe ik dit kan oplossen? Het zou erg fijn zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

PS: Overigens moet ik eraan toevoegen dat ik wel gewoon wi-fi verbinding heb op deze notebook (op dezelfde modem)!

Met vriendelijke groet, Barry

Laatst bewerkt:
oke als volgt trek je de stekker er uit van de modem of wifi router 30 sec en weer er in en dan wachten tot dat alles klaar is en dan moet je wel weer internet hebben

Ik denk dat het aan een van de connectoren ligt, ik zal dit eerst even natrekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan