Geen internet via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobby19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Hallo

Ik verkrijg geen internet meer via mijn router van USRobotics. Als ik de kabel rechtstreeks in mijn laptop steek heb ik wél internet. Het moet dus aan de router liggen, aangezien ik met andere draadloze netwerken wél op internet kan.

Mijn beide laptops geven aan dat ik we degelijk verbinding heb met mijn draadloos netwerk maar toch kan ik niet op internet. Gisteren werkte alles nog prima, vandaag plots niet meer. Ik heb geen instellingen gewijzigd.

Ik heb de router al eens gerest, maar ook dat heeft niets geholpen.

Heeft er iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, en wat ik daar dan aan kan doen?

Alvast hartelijk bedankt!

Bob

Probeer eens het volgende. Haal voor vijf minuten de netspanning van je modem én van je router. Ga nu in je laptop naar Apparaatbeheer, en maak de installatie ongedaan van je Netwerkkaart en of de draadloze adapter. Zet de spanning weer op je modem, daarna op de router. Herstart nu je laptop, de Netwerkkaart/draadloze adapter wordt opnieuw geinstalleerd. Vaak helpt deze algehele resetting.

Laatst bewerkt:
Neen, dit werkt helaas niet.

Het is echt vreemd. Ik ben verbonden met internet, de router zendt dus signalen uit, maar de kabel van het internet steekt helemaal niet in de router! Dus hoe kan hij dan signalen uitzenden?

Ik ben dus verbonden met mijn draadloos netwerk, zonder dat de kabel die van de modem naar de router loopt, in de router steekt.. En ik ben dan wel zogezegd verbonden, maar internet heb ik dus niet..

Bizar! Ik weet echt niet aan wat het kan liggen.

Hoi !

Je maakt een denkfout; het feit dat een PC verbinding heeft met een router wil niet zeggen dat er internetverbinding is !

Je router maakt geen verbinding met het modem, daar ligt het probleem in jouw geval.

Ga even naar je router ( het juiste adres vind je in de manual, bijv. 192.168.1.1 o.i.d.) door dit adres in de adresbalk van je browser te trommelen en kijk of de instellingen correct zijn, en of de firewall niet alles blokkeert.

Greetz,

Harry.

Dankje voor de reacties, maar plotseling, zonder verklaarbare reden werkt het van de ene op de andere dag weer wél, net zoals het van de ene op de andere dag niet meer werkte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan