geen internet via router2de comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb het volgende probleem.

ik heb 2 comp met router er tussen. mijn 1ste comp (dus voordat de router er tussen zat de host) die heeft wel gewoon internet.

maar mijn 2de comp niet.

hij krijgt wel een ip adres maar kan het internet niet op. ga ik dan naar cmd en typ ipconfig release en daarna renew duurt het lang en zegt hij dat hij geen verbinding kan krijgen met de dchp server.

wie kan me helpen en waar kan dit aan liggen.(heb windows xp op allebij de comp.en heb nu net win xp op de 2de comp opnieuw opgezet.)

alvast bedankt groetjes mike

Weet je zeker dat je een goede kabel naar pc2 hebt?

ja echt wel

euhm ja heb de goede kabel er in.

het heeft voor die tijd allemaal gewerkt .
maar had een nieuwe pc in elkaar gezet nu heb ik van de 2de pc internet kabel uit gehaalt en in de nieuwe gedaan dat werkte ook allemaal nog toen heb ik hem weer in de 2de comp gedaan.heb win xp opnieuw geinstalt en toen deed hij het niet meer. meestal kun je gelijk internet weer op maar nu niet. ben bang dat de kaart kapot is of kan dat niet

Als je voorheen een netwerkje zonder router had... dan lijkt het me inderdaad de kabel. Voor routers heb je 'straight' kabels nodig. Voor een 1 op 1 netwerk tussen 2 xomput's een cross kabel.
Het is nu eenmaal zo, vraag me niet waarom ;-)

Heb het idee dat het niet goed geinstalleerd is (werkgroep wel goed?), probeer het een met een netwerkdiskette die je aan kunt maken in je netwerk omgeving en installeer die eens op de tweede pc.

diskette kun je aan maken in
Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen.

ik had al een router

Hoi ik had al een router voor die tijd.

je hoeft toch niks te instaleren voor internet te krijgen via diskette?

heb voor die tijd nooit geen last gehad.

maar als je werk groep niet goed staat zegt hij dan dat hij geen verbinding heeft met dchp?

Werkgroepnaam heeft totaal geen invloed op het goed functioneren van een netwerk.

Staat je netwerkkaart goed in apparaatbeheer? Kun je naar 127.0.0.1 pingen?

ja kan

Hoi ja kan pingen dus

de netwerk kaart staat ook goed in apperaat beheer.

Mike heb je soms een motorala modem van Casema/Wanadoo?
Deze ondersteund geen dhcp maar heeft een l2pt protocol. ( Kan wel worden omgeschakeld)

Kijk even welk protocol jouw modem hanteerd

Groetjes Edith

chello

Hoi ik heb wel een moterola modem via chello.

vind raar dat het nu in eens niet werkt.

voor heen werkte het wel en als ik even tussen door een andere comp daar aan hing was het ook goed.
drukte op internet en het werkte direct

En anders...

Verwijder de netwerkkaart uit apparaatbeheer eens en installeer hem opnieuw

Probeer dan even na te gaan met welk protocol Chello werkt, misschien is er een forum op de site van Chello waar je het na kunt gaan?
Mocht het zo zijn dat Chello l2pt hanteert dan kun je inderdaad maar met een pc tegelijk op internet via de modem.

groetjes Edith

Probeer eens een andere poort op de router.

ja ik heb ook eerder bij my com het advies gekregen om de eerste poort en de derde poort of de tweede poort en de vierde poort te gebruiken

nog niet

Hoi ik heb hem in de 3de poort gedaan en werkt nog niet. ga morgn even andere netwerk kaart er in doen kijken wat hij dan doet. jullie horen nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan