Geen internet via utp kabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Goedemiddag,

Ik heb thuis een modem/router van versatel tele 2. Het is het type DV201AMR van davolink. Dit aparaat heeft zowel draadloos netwerk als 4 utp uitgangen. Op de een of andere manier geven deze poorten geen signaal. Met zowel een vista machine als een windows 7 machine krijg ik geen reactie. De kabels moeten echter gaan werken omdat in sommige delen van het huis geen draadloos netwerk bereikbaar is.

Bij voorbaat dank,

Was het niet zo dat je poort 3 en 4 moest gebruiken? Ik neem aan dat je de juiste kabel hebt gebruikt? Geven de poorten geen Internet door of helemaal niks? Krijgt een pc b.v. wel een ip-adres van de router?

Wat erbicom zegt is waar: Er zijn poorten op de davolink die je NIET mag gebruiken...

Verder: Welke kabels heb je liggen? Zijn die kabel nieuw gekocht in de winkel, inclusief de 2 stekkers aan weerkanten of is het een kabel waar je de 2 stekkers aan weerskanten zélf hebt geknepen?
Is het laatste het geval, dan zou ik vermoeden dat die stekkers verkeerd geknepen zijn, en dus dat daarom er geen communicatie tot stand komt.
Wat ik in dat geval zou doen is de davolink even loskoppelen van de modem van de provider, de davolink meenemen naar een van de 2 pc's, koppelen met die pc via een GEKOCHTE (of meegeleverde) utp-kabel, davolink aanzetten en kijken of je dan wel signaal krijgt. Is dat het geval, dan is je kabel en/of de stekkers dus niet goed...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan