Geen internet vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheezyme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Hallo , ik heb zojuist een van mijn pc's opnieuw geinstalleerd met vista en kan vervolgens internet niet tot stand krijgen.Wij hebben internet van KPN via een thomson router , als ik de kabel uit de pc haal en in een van de 2 andere pc's stop heb ik direct internet dus ik denk niet dat het daaraan ligt , ik browse al uren forums en heb bijna alles geprobeerd , automatisch dhcp/ip/dnc verkrijgen etc staat ingeschakeld , heb het met firewall aan en uit geprobeerd etc , hij vind alleen of een onbekend netwerk en soms alleen lokaal , erg vreemd!denk dat het een instelling moet zijn in vista , hoop dat iemand mij kan helpen!

Ja , de pc was opgebouwd+geinstalleerd afgeleverd zonder bijbehoren dus ik moest via een programma achterhalen wat voor moederbord+onboard netwerkkaart etc erin zaten , dat heb ik gedaan en daarvandaan de laatste drivers gedownload en geinstalleerd.

heb je alle services die nodig zijn voor je internet ingeschakeld??
heb je de netwerkverbinding aanstaan??

MVG,
Wout

Voor zover ik weet wel! Wij wonen boven een kroeg en beneden staat de modem (Experia box) van kpn , maar nogmaals werkt internet prima op een andere pc via dezelfde kabel dus ik betwijfel of het daaraan ligt , vanuit vista kan ik echter ook niet in de modem komen en vanuit de andere pc's wel.

Heb je ipconfig al uitgevoerd?
Misschien dat je een statisch ip adres moet invoeren ipv automatisch bedeeld door de dhcp server van de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan