Geen internet, wel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo allemaal,

ook ik heb een probleem, waar ik na 5 dagen nog niet uitkom. Ik mag gerust zeggen dat ik veel kennis heb op dit gebied maar hier loop ik echt vast. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd maar dit is echt een probleem. Ik zal bij het begin beginnen.

Mijn broer heeft een nieuwe PC gekocht en mij gevraagd deze te installeren met software etc. en dus ook op internet aan te sluiten.
gegevens PC:
Moederbord: ASUS K8V-X SE S754 VIA K8T800
RAM: 512 MB DDR400
Processor: Sempron 2600+
Lan onboard: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (1 G)
HD: Maxtor: 160 GB
(rest is denk ik niet belangrijk)

Ik heb deze thuis helemaal geinstalleerd, internet werkte goed.
Daarna bij hem geplaatst en op internet aangesloten, nog niets aan de hand.
Twee dagen later werkt internet niet meer zo goed, dan weer even wel en dan weer niet.
@HOME gebeld, alle instellingen nagelopen maar nog steeds geen resultaat. Een dag later helemaal geen internet meer. Er staat een geel driehoekje met een zwart uitroepteken bij de twee computertjes onder in de balk met de melding 'geen of beperkte toegang'.
Ik heb de PC toen weer opgehaald en bij mij aangesloten maar ook bij mij werkte internet toen niet.
Vervolgens de C-schijf leeg gemaakt en alles opnieuw geinstalleerd en internet doet het weer.
De PC weer naar m'n broer maar doet weer geen internet (geel driehoekje). Toen m'n laptop gepakt en aangesloten en wel internet. (Uiteraard wel steeds het co-nummer van @home in de 'computernaam' gezet)'.
Weer de PC naar mijn huis en wel internet bij mij.
Ik snap er niets meer van. Netwerkkaart enkele malen opnieuw geinstalleerd; geen succes.
Internet verbinding opnieuw ingesteld; geen succes.
Ik ben echt te einde raad, wie weet wat ik over het hoofd zie.
Ik ben zeer benieuwd. Ik weet dat er nog garantie op de PC zit, maar als ik er mee terug ga zullen ze ongetwijfeld zeggen dat het aan de internet aansluiting van @home ligt omdat hij het waarschijnlijk bij hun ook wel doet net als bij mij.
Kan ik bv een moederbord met LAN onboard testen of zijn er mensen die bekend zijn met dit probleem.
Ik hoor het graag.....

groeten
EvertJan

Dit zou aan de router kunnen liggen.
Reset deze eventjes.

Kan je iets meer ingaan op: De PC weer naar m'n broer maar doet weer geen internet (geel driehoekje).

Wat staat er bij de eigenschappen van je netwerkkaart?
Geeft hij aan waarom hij geen verbinding maakt?
Als je MSN 7.5 op de PC hebt staan, kan je met een soort verbindings-wizard zien, waar het probleem aan ligt. (Niet helemaal, maar dan weten we een beetje welke kant we op moeten)

extra info

Uiteraard heb ik steeds het co-nummer aangepast aan de plek waar ik was, thuis of bij m'n broer.
Ikzelf heb een router, m'n broer niet, die zit rechtstreeks op een modem.
Toen ik de PC voor de 2e keer geinstalleerd had en internet bij mij dus wel weer werkte, ben ik weer met de PC naar m'n broer gegaan en daar werkte internet nog steeds niet.

De eigenschappen van de netwerkkaart staan goed, ik heb zelfs verschillende snelheden geprobeerd, 10 half duplex, full duplex en 100 half duplex en full duplex.
Nu staat deze weer op 'auto'.

Elke keer probeert de netwerkkaart een nieuw IP-adres op te halen van @home en dat lukt dus niet. Dat is de foutmelding.

Hoe test je dat met MSN 7.5 dan?

Je probeert je aan te melden.
MSN geeft aan dat er wat met je verbinding is.
Dan klik je op: Probleem oplossen.
Anders geloof ik bij:
-Extra
-Opties
-Verbinding

Dit probleem komt mij bekend voor. Had dit ook voor met een nieuwe pc(toevallig met dezelfde onboard netwerkkaart) Breng ik hem terug(in garantie, wilde hem nog niet zelf openmaken) zeggen ze dat bij hen alles perfect werkt:( Ook waren er blauwe schermen, ik windows opnieuw installeren: internet werkt perfect en blauwe schermen weg. Helaas na een tijdje ging het internet opnieuw niet en vond ik nog een ouwe netwerkkaart van 10 mbit. Ja je raadt het al: het internet viel nooit meer uit(soms wel nog, maar dan ligt het op de andere pc ook uit:confused: netwerk zelf gaat dan nog, iets met telenet dan: andere mensen hebben ook het probleem). Heb nu wel een 100 mbit kaartje gekocht om wat snelheid te hebben in het netwerk(de andere pc is onboard 100 mbit)

De oplossing: steek een andere netwerkkaart in van 5 euro:) De computerwinkel vanwaar je hem gekocht hebt, zal toch zeggen dat alles in orde is, omdat het probleem zich niet voortdurend voordoet.

Opgelost

Inderdaad het probleem is opgelost.
Zoals werd aangegeven heb ik een tweede netwerkkaart geinstalleerd en die op het moederbord in de BIOS uitgeschakeld.
Het systeem werkt nu al 5 dagen vlekkeloos.
Allen bedankt voor uw meedenken en bijdragen.

groeten
Evert Jan
:thumb:

Mischien een beetje laat, maar kan mischien toch nog helpen.

het probleem is mij ook niet vreemd.

een mogelijkheid om het probleem op te lossen is om een optie in de energie beheer van de netwertk kaart uit te zetten.

het gaat hier om de optie: De Computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

zet deze optie uit, en je zult zien dat het probleem ook opgelost is.

ik zelf denk dat het een foutje is in de driver die via windows update is binnen gehaald.

op 16-11-05 is er al weer een nieuwe driver op de update site van windows verschenen...
misschien is deze wel goed...

probeer maar eens....

ik herken dit probleem ook, maar ik heb het nooit kunnen oplossen.

Ik krijg dat uitroepteken nadat ik mijn computer ergens anders op een netwerk aansluit. als ik hem dan thuis weer op het internet wil aansluiten krijg ik geen internet meer. ik krijg de melding: "berperkte of geen verbinding". pas na het opnieuw installeren van windows werkte het weer. Dit is al meerdere keren zo gebeurt. Vanaf heden sluit ik mijn pc dus niet meer aan op een netwerk.

iemand hier ook ervaring mee?

heb een asus a8n-sli deluxe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan