Geen internet - Wel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelMafiosa

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi kenners,

Van het weekend heb ik voor mijn vriendin een Wireless-N router van Sitecom gekocht. Ik probeer hem bij haar te installeren maar het werkt niet naar behoren. Haar laptop (en ook de pc daar in huis) kunnen wel verbinding maken, maar niet op internet! Van alles geprobeerd met de instellingen maar krijg het niet voor elkaar!

Ik neem dat ding mee naar me eigen huis plug hem in en mijn eigen laptop heeft gelijk internet! en ik heb niet eens iets gedaan met de instellingen van de router :confused:

Ik hoorde van een kennis, dat niet elke laptop kan connecten met een Wireless-N router. Ik heb even opgezocht, maar volgens de specificaties van mijn laptop heeft de netwerkkaart B & G en toch kan ik op internet, dus daar zal het niet aan liggen.

Kan het aan de connectie tussen modem/router liggen? of ergens anders aan?

M.V.G. Michael

Ik gebruik zelf de 300-N. Ik denk dat jij die ook hebt. Lijkt op een USB-Stick toch?

Ik heb er soms problemen mee, maar meestal wel internet.
Het is altijd een lage verbinding.

Het ligt aan de router(Het probleem dus)

Weet je zeker dat internet het doet?
Test eerst met een bekabelde verbinding.

Ik heb niet de usb stick. Gewoon zo'n Docking station zegmaar.

Er is zeker wel internet bij hun in huis want als het draadje gewoon in de laptop/pc doe heb ik gewoon internet.

Maar aangezien het bij mijn vriendin thuis niet werkt, en bij me eigen thuis ik gelijk internet heb zonder enige instelling te veranderen denk ik dat het aan de connectie tussen modem/wireless router ligt. Kan dat?

MVG. Michael

Ik heb t in verschillende topics al geroepen, maar kan het misschien toevallig aan de beveiliging liggen?? Je nieuwe router is bijv. met het 'moderne' WPA2 beveiligd, tewijl de misschien verouderde drivers van de netwerkkaarten alleen met WEP overweg kunnen????

Hoi,

Graag wat meer gegevens om dit op te lossen.

Er is zeker wel internet bij hun in huis want als het draadje gewoon in de laptop/pc doe heb ik gewoon internet.

- Je bedoelt hier toch de laptop met een draad verbinden met de router?

Haar laptop (en ook de pc daar in huis) kunnen wel verbinding maken, maar niet op internet!

Ik neem aan dat je hier een draadloze verbinding bedoeld.
Vragen:

- Hoe heb je gechecked dat er wel verbinding is met de router? Heb je de router kunnen pingen?
- Wat zijn de ip-settings die je van de router krijgt?
- Welke ip settings krijgt de router van de modem? (kan je zien door in te loggen in de router en dan naar de statuspagina te gaan. Het kan bvb. dat je router geen DNS gegevens van de modem krijgt)
- Welke IPS heb je? Sommige providers passen een MAC-adres filtering toe. Dit betekent dat je in princiepe slechts met 1 PC op hun netwerk kan (het MAC-adres van die PC wordt dan geregistreerd.). Elke router heeft echter de mogelijkheid om een MAC-adres te klonen zodat je met meerdere PC's op het internet kan. Raadpleeg je IPS en vraag of er een MAC-filtering wordt toegepast.

Kan je deze vragen beantwoorden? Dat zou ons al een hele eind op weg zetten om de oplossing te vinden.

Er is (beetje in aansluiting met wat Webster18 zegt) een probleem als de provider óók een (modem-)router beschikbaar heeft gesteld.
Komen dan de ip-reeksen van provider-router en Sitecom-router met elkaar overeen, dan komt er geen data vanaf de Sitecom naar de provider-router en dus ook niet naar Internet.

Je moet dan dus de gebruikte LAN ip-reeks van de Sitecom veranderen. Doe dat bedraad.
Meestal is het daarvoor genoeg om het LAN ip-adres van de Sitecom zelf te veranderen in de 'configuratie-website'. Natuurlijk verlies je daarna de verbinding, maar als je je pc opnieuw opstart (nog steeds bedraad aangesloten) zou je een ip-adres in de nieuwe reeks moeten krijgen, waarbij de Standaardgateway aangeeft onder welk ip-adres je de Sitecom vanaf dan kunt bereiken (met http:// ervoor).
PS: Ik bedoel dus dat de Sitecom in een heel andere ip-reeks komt te staan. Dus stel dat de Sitecom momenteel bereikbaar is onder 192.168.1.1, dan er dus bijv. van maken: 192.168.5.1

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan