Dag dames en heren,
Ik heb al zo lang besteed aan zoeken op internet en bellen met ZIGGO en Linksys, ga het nu hier maar eens proberen..
ISP: ZIGGO
Internet via kabel, alles in 1 geloof ik
Modem: Motorola SB5101E
Router: Linksys WRT120N
Systemen: 2 x Apple, 2 x Win 7, 1 x HTC hero
Het volgende is er aan de hand.
Tijdje terug had ik nog een oudere router, usROBOTICS nog wat, die vertoonde kuren. Om de zoveel tijd viel internet weg en moest de stekker van de router even uit het stopcontact en dan werkte het weer even. Op gegeven moment werd ik er gek van en besloot om een nieuwe router te kopen, de Linksys WRT120N.
Op het begin niks aan het handje, het werkte naar behoren, een maandje ofzo. Alleen mijn HTC hero werkte niet altijd perfect maar na een update van de router was dit euvel verholpen.
Maar tijdje terug begon het: internet viel een keer weg, had nog wel contact met de router maar gewoon geen internet toegang. Ook de computer die via een kabel aangesloten zit op de router heeft dan (af en toe) geen internet. Weet alleen niet zeker of het internet daar wegvalt als het op de laptops ook weg valt.
Router even ge-reboot en hij deed het weer een tijdje.
Maar vandaag de dag is het gewoon weer net zo vaak als de oude usROBOTICS, af en toe een uurtje en dan moet je weer re-booten. Ik word er zo onderhand een beetje leip van...
Wat ik al geprobeerd heb:
Modem en router tijdje zonder stroom en dan weer aansluiten. (Eerst gaat dat een tijdje goed en daarna is het weer hetzelfde liedje)
Ander kanaal aangeklikt in instellingen van router, hij staat nu op Auto.
Modem tijd zonder stroom en dan direct op laptop. (werkte gewoon)
Helpdesk ZIGGO weet te vertellen dat het modem naar behoren functioneerd als ze van een afstandje even inloggen..
Helpdesk ZIGGO plus verteld dat ik even 1 pc aan moet sluiten op het modem en dan kijken of het een keer mis gaat (wachten tot je een ons weegt), ik heb meerdere laptops die het internet op moeten dus dit is niet echt een optie.
En als de kabel tussen modem en router niet goed (meer) is dan zou het internet toch helemaal niet moeten werken??
Ook helpdesk Linksys gebeld en die komt met het verhaal dat ZIGGO instellingen hanteerd op hun kabel netwerk die niet overeenkomen met de Europese Norm, weet iemand hier meer van ??
Hij verteld me dus ook dat ik 1 pc met het modem moet verbinden om te kijken of het een keer mis gaat en dan... tja wat weet je dan??
Dat je een router van ZIGGO moet gaan aanschaffen omdat zij hun eigen software op hun routers zetten???
Heeft iemand hier ideeen of de oplossing van dit probleem?
Ik ga zowieso proberen een andere kabel tussen modem en router te plaatsen maar volgens mij kan het hier toch nooit aan liggen?
Alvast vriendelijk bedankt als U tot hier bent gekomen met lezen. Tis nogal een lap tekst zie ik
Reacties zie ik graag tegemoet en extra info geef ik graag.
Fijne avond
Ik heb al zo lang besteed aan zoeken op internet en bellen met ZIGGO en Linksys, ga het nu hier maar eens proberen..
ISP: ZIGGO
Internet via kabel, alles in 1 geloof ik
Modem: Motorola SB5101E
Router: Linksys WRT120N
Systemen: 2 x Apple, 2 x Win 7, 1 x HTC hero
Het volgende is er aan de hand.
Tijdje terug had ik nog een oudere router, usROBOTICS nog wat, die vertoonde kuren. Om de zoveel tijd viel internet weg en moest de stekker van de router even uit het stopcontact en dan werkte het weer even. Op gegeven moment werd ik er gek van en besloot om een nieuwe router te kopen, de Linksys WRT120N.
Op het begin niks aan het handje, het werkte naar behoren, een maandje ofzo. Alleen mijn HTC hero werkte niet altijd perfect maar na een update van de router was dit euvel verholpen.
Maar tijdje terug begon het: internet viel een keer weg, had nog wel contact met de router maar gewoon geen internet toegang. Ook de computer die via een kabel aangesloten zit op de router heeft dan (af en toe) geen internet. Weet alleen niet zeker of het internet daar wegvalt als het op de laptops ook weg valt.
Router even ge-reboot en hij deed het weer een tijdje.
Maar vandaag de dag is het gewoon weer net zo vaak als de oude usROBOTICS, af en toe een uurtje en dan moet je weer re-booten. Ik word er zo onderhand een beetje leip van...
Wat ik al geprobeerd heb:
Modem en router tijdje zonder stroom en dan weer aansluiten. (Eerst gaat dat een tijdje goed en daarna is het weer hetzelfde liedje)
Ander kanaal aangeklikt in instellingen van router, hij staat nu op Auto.
Modem tijd zonder stroom en dan direct op laptop. (werkte gewoon)
Helpdesk ZIGGO weet te vertellen dat het modem naar behoren functioneerd als ze van een afstandje even inloggen..
Helpdesk ZIGGO plus verteld dat ik even 1 pc aan moet sluiten op het modem en dan kijken of het een keer mis gaat (wachten tot je een ons weegt), ik heb meerdere laptops die het internet op moeten dus dit is niet echt een optie.
En als de kabel tussen modem en router niet goed (meer) is dan zou het internet toch helemaal niet moeten werken??
Ook helpdesk Linksys gebeld en die komt met het verhaal dat ZIGGO instellingen hanteerd op hun kabel netwerk die niet overeenkomen met de Europese Norm, weet iemand hier meer van ??
Hij verteld me dus ook dat ik 1 pc met het modem moet verbinden om te kijken of het een keer mis gaat en dan... tja wat weet je dan??
Dat je een router van ZIGGO moet gaan aanschaffen omdat zij hun eigen software op hun routers zetten???
Heeft iemand hier ideeen of de oplossing van dit probleem?
Ik ga zowieso proberen een andere kabel tussen modem en router te plaatsen maar volgens mij kan het hier toch nooit aan liggen?
Alvast vriendelijk bedankt als U tot hier bent gekomen met lezen. Tis nogal een lap tekst zie ik

Reacties zie ik graag tegemoet en extra info geef ik graag.
Fijne avond