Geen internet, wel lokaal..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snubz

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Dag dames en heren,

Ik heb al zo lang besteed aan zoeken op internet en bellen met ZIGGO en Linksys, ga het nu hier maar eens proberen..

ISP: ZIGGO
Internet via kabel, alles in 1 geloof ik
Modem: Motorola SB5101E
Router: Linksys WRT120N
Systemen: 2 x Apple, 2 x Win 7, 1 x HTC hero

Het volgende is er aan de hand.

Tijdje terug had ik nog een oudere router, usROBOTICS nog wat, die vertoonde kuren. Om de zoveel tijd viel internet weg en moest de stekker van de router even uit het stopcontact en dan werkte het weer even. Op gegeven moment werd ik er gek van en besloot om een nieuwe router te kopen, de Linksys WRT120N.

Op het begin niks aan het handje, het werkte naar behoren, een maandje ofzo. Alleen mijn HTC hero werkte niet altijd perfect maar na een update van de router was dit euvel verholpen.

Maar tijdje terug begon het: internet viel een keer weg, had nog wel contact met de router maar gewoon geen internet toegang. Ook de computer die via een kabel aangesloten zit op de router heeft dan (af en toe) geen internet. Weet alleen niet zeker of het internet daar wegvalt als het op de laptops ook weg valt.
Router even ge-reboot en hij deed het weer een tijdje.

Maar vandaag de dag is het gewoon weer net zo vaak als de oude usROBOTICS, af en toe een uurtje en dan moet je weer re-booten. Ik word er zo onderhand een beetje leip van...

Wat ik al geprobeerd heb:

Modem en router tijdje zonder stroom en dan weer aansluiten. (Eerst gaat dat een tijdje goed en daarna is het weer hetzelfde liedje)

Ander kanaal aangeklikt in instellingen van router, hij staat nu op Auto.
Modem tijd zonder stroom en dan direct op laptop. (werkte gewoon)

Helpdesk ZIGGO weet te vertellen dat het modem naar behoren functioneerd als ze van een afstandje even inloggen..

Helpdesk ZIGGO plus verteld dat ik even 1 pc aan moet sluiten op het modem en dan kijken of het een keer mis gaat (wachten tot je een ons weegt), ik heb meerdere laptops die het internet op moeten dus dit is niet echt een optie.
En als de kabel tussen modem en router niet goed (meer) is dan zou het internet toch helemaal niet moeten werken??

Ook helpdesk Linksys gebeld en die komt met het verhaal dat ZIGGO instellingen hanteerd op hun kabel netwerk die niet overeenkomen met de Europese Norm, weet iemand hier meer van ??
Hij verteld me dus ook dat ik 1 pc met het modem moet verbinden om te kijken of het een keer mis gaat en dan... tja wat weet je dan??
Dat je een router van ZIGGO moet gaan aanschaffen omdat zij hun eigen software op hun routers zetten???

Heeft iemand hier ideeen of de oplossing van dit probleem?

Ik ga zowieso proberen een andere kabel tussen modem en router te plaatsen maar volgens mij kan het hier toch nooit aan liggen?

Alvast vriendelijk bedankt als U tot hier bent gekomen met lezen. Tis nogal een lap tekst zie ik :cool:

Reacties zie ik graag tegemoet en extra info geef ik graag.

Fijne avond

Naar mijn mening moet je ZIGGO verantwoordelijk stellen, het (kabel)modem heb je van ZIGGO gekregen ? anders router naar fabrieks instellingen terug zetten, (reset knop)
eerst inlog gegevens over schrijven als die nodig zijn.
Als dit niet helpt, zit de fout in de modem, vraag duidelijke instrukties bij ZIGGO,
ze zijn verplicht je een goede verbinding te leveren.

btw. op de router krijg je een extern/publiek of intern IP adres ?
als je bv een 192.168.xxx.xxx adres krijgt, is dit dus een intern adres, en heb je kans dat de Motorola modem ook een router functie heeft voor één LAN poort, je kunt er dan ook een switch aan hangen, om meer LAN poorten te krijgen, je moet dan wel nog een Access Poiint of WiFi range extender aansluiten om een Wifi netwerk te hebben, je kunt ook de router dmv. alleen de LAN poorten te gebruiken, deze dus als switch gaan gebruiken, met ook de WiFi functionaliteit daarvan.

btw2: wel lokaal en geen internet duid op dat de internet verbinding weg valt, zorg in ieder geval, dat bij de PC, en de router DHCP aan staat, veranderde instelling moeten goed vastgelegd/saved worden en alles steeds opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij!:thumb:

Naar mijn gevoel had Linksys er geen zin in... Google even met het type en je vind eindeloze misère met dat ding... de Linksys WRT120N is ondertussen vervangen door de E1000.

Dit is geen Ziggo probleem > modem werkt OK, wat je daar verder aan knoopt is niet hun zorg.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties..

Nee de router krijgt hetzelfde IP adres door als het modem van ZIGGO..

Op het modem zit ook een DHCP functie die je uit en aan kan zetten, moet ik die aan laten staan of uit zetten? Want de router heeft oko DHCP, twee apparaten achter elkaar die DHCP aan hebben staan heeft toch geen nut of wel??

@Erpcity:

hoe kan het dan zo zijn dat die usROBOTICs ook telkens uit viel?? En ja googlen ben ik ook beetje klaar mee, altijd is het probleem van mensen net iets anders dan die van mij en concrete oplossingen kun je er ook vaak niet uit opmaken.. Voor dat probleem met die usROBOTICS heb ik ook dagen lang op internet lope snuffelen, en dat is nota bene precies hetzelfde probleem..
Of hebt U een goede site gevonden??

En U zegt dus dat het niet klopt wat de medewerker van Linksys mij heeft verteld?

<UPDATE>

Heb nu alles weer eens gereset en het modem halve dag zonder stroom, tot nu toe gaat het weer ff goed.. Ben benieuwd voor hoe lang..
Heb zojuist ook de DHCP server in de router uitgezet en ik heb nog steeds internet..

(EDIT) Hmm toch niet.. Nu krijgen de computers geen ip adressen meer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat niet de router ip-adressen uitdeelt maar juist het modem? Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat de router een hub/switch functie krijgt?

groetjes

Laatst bewerkt:
Hij heeft het 4 dagen volgehouden.. Dan ligt draadloos internet er weer uit, op de compuiter boven die met een kabel aan de router verbonde zit heb je nog wel internet...

Iemand nog goeie ideeen of is het al klaar ??

Ik zou die Linksys router vergeten, (misschien een log optie die vol loopt?)en een ander merk kiezen, Ik heb een game-router van Sitecom werkt goed, Sitecom is misschien niet een van de besten, maar 't werkt wel goed.
Een router met default instellingen, op een modem aansluiten zou gewoon goed moeten kunnen werken, finetunen (veiligheid) en dan zou je klaar moeten zijn anders is het spul defect lijkt mij, want de modem werkt goed heb ik begrepen.

Die optie die Ziggo aan heeft gegeven (1 pc rechtstreeks op het modem) is helemaal niet zo gek. Pas als je dat gedaan hebt weet je of dat goed gaat of niet. Heb je na verloop van tijd weer geen verbinding weet je dat het aan Ziggo ligt. Gaat het goed dan weet je dat het apparaat wat er achter hangt het probleem is.

Ja, maar die modem moet wel een router functie hebben, en dat is vaak zo, er zit dan alleen één LAN poort op,
anders kan het misschien ook wezen dat die router functie juist al aan staat, en het daarom juist mis gaat.
Als die modem geen router functie heeft, of in bridge staat staat op die uitgang dus meteen je externe IP adres,
en vind er geen routing plaats, en is er geen firewall, alleen die van je eigen pc.
In het verleden heb ik ook al veel "ge-experimenteerd" en ligt hier dus aardig wat in de rommel doos,
je leert er wel van, en durft ook wat te doen.
Het komt er op neer: één router deel mag maar routeren, heb je meer LAN aansluiting nodig kun je daarachter een switch zetten, ben je eenmaal bezig, power-cycle dan ook regelmatig de hardware, (en pc) dan weet je dus dat de waarden vast liggen, en gaat het de volgende keer niet mis, check ook eens of alle connectoren van de kabels nog goed zijn, soms breekt de "lock" tab af, en schuift de connector er uit, of maakt slechte verbinding, er mogen ook geen knikken/knopen in de kabels zitten, dit moeten vloeiende bochten zijn.
Raadt Ziggo ook een bepaalt type modem aan, of is dat dus de Linksys ?
Het beste wordt je toch geholpen in een forum van wie je je internet verbinding krijgt, je kun dan ook vergelijken met mensen die dezelfde modem of router gebruiken als jij, die zijn tenslotte ook tegen dezelfde problemen aan gelopen.
Telfort, waar ik ADSL van heb, heeft dat ook, en ben daar goed geholpen door Telfort, en medegebruikers.
Met Google vond ik dit:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=152
Je zult ook een .eu site vinden maar hier heb ik niet zulke goede ervaringen mee, er is ook een Telfort forum met .eu
ekstensie zag ik, maar dat is dus niks...
ziggo-gebruikers.nl lijkt mij wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan