Geen internet, wel signaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrPc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPc

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo Allemaal,

De laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met mijn router. Als ik iets op internet wil doen, geeft hij aan dat de webpagina niet beschikbaar is.
Als ik dan mijn internetverbinding controleer, blijkt dat ik gewoon een signaal heb.
Als ik de router aan en uitzet doet hij het weer (tijdelijk dan).

Weten jullie wat ik hieraan kan doen,
Alle hulp is welkom!

Eerste waar ik aan denk is dat de router overvoerd wordt door downloads (vooral Torrent downloads).
Dus ga je eens afvragen of dat via een pc op je thuisnetwerk gebeurt, laat dat uitzetten (en laat het ook uit!), herstart je router en kijk of het probleem dan gewoon wegblijft.

Tijs.

Misschien is het een beetje trickie, maar je wie niet waagt wie niet wint, probeer je router volledig te resetten.
Werk je trouwens draadloos of op kabel?
Draadloos kan namelijk soms veel problemen veroorzaken, als dat het geval is dat je dus draadloos werkt; probeer dan de channel van het signaal van je router (dus bij je router instellingen) te wijzigen naar bijvoorbeeld channel 10 inplaats van bijvoorbeeld 1 of 2. De channel houd namelijk in welke verbinding je werkt, stel je voor je hebt andere apparatuur die signalen uitzendt die kunnen dan over jou signaal heen gaan waardoor jij de jouwe verliest. Als je dan de channel wijzigt naar bijv. 8 of 10 of zoiets dergelijks dan krijg je weer een geheel "vrije baan" en waardoor geen andere apparaat nog je signaal stoort.
Bij de telefoon van mijn broer deed het wonderen, ik had wel altijd bereik maar hij na een tijdje helemaal niet meer, toen hadden we de channel naar 10 gezet inplaats van 1 en nu is zijn verbinding zo sterk, om ons hele huis werkt de verbinding nu een stuk beter!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en het je lukt!

Groet,

Ik heb de laatste tijd niet zo veel gedownload.
Ik werk draadloos.

Ik zal een keer proberen de channel te veranderen. Resetten doe ik liever niet.

Op het moment dat je niet op internet kan via draadloos, werkt het dan wel bekabeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan