Geen internet wel verbinding met draadloos router

Status
Niet open voor verdere reacties.

scherry

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Goeiemiddag allemaal,

Ik heb een probleem ik heb een modem van zyxel daaraan een draadloos router van ovislink airlive.
Nu ziet de pc boven de router wel de verbinding is zelfs uitstekend maar hij kan geen pagina's openen.???

Er staat dat er verbindings problem,en zijn.
Wel kan ik met die pc op andermans netwerk dus daar is niks mis mee.

Moet ik instelling veranderen in mij modem ofzo??
Wei helpt mij en mij zoontje..

Alvast bedankt.

Groetjes Scherry

Verbinding uitstekend?
Zegt hij ook very good/good?

Zo ja, klik eens op het netwerk icoontje met de linker muisknop.
Daar staan de verzonden en ontvangen pakketten.

Vertrouw mij maar (ik bestudeer dit al sinds 2005) het moet zo zijn:
In het begin wanneer de verbinding start moeten er ongeveer evenveel pakketten verzonden als ontvangen zijn.
Dit staat in balans met elkaar.
Als er iets verzonden wordt moet er met een goede verbinding binnen 10 seconden een ontvangen pakket komen.

Als je eenmaal verbinding hebt (mag bij een goede verbinding max. 1 minuut duren) dan moeten er meer pakketten ontvangen worden dan verzonden.
Echter, er wordt nog steeds wat verzonden maar die pakketten krijg je eerst dubbel en dan driedubbel etc. terug.

Zo nee (er staat niet good/very good).
Staat die router tegen de muur?
Daar vandaan halen.

Ik had vandaag ook wat problemen maar door de router een flinke afstand (minstens 40 cm) van de muur te zetten had ik i.p.v een very low verbinding een very good/good.

Kijk het volgende na: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar het (IPv4-) ip-adres.
Is dat een 192.168.1.x ip-adres, dan denk ik te snappen waarom het niet werkt: Zowel de Zyxel als de ovislink gebruiken 192.168.1.x als netwerk. Er wordt dan niet (naar de Zyxel/Internet) gerouteerd door de ovislink, want de netwerken aan beide 'kanten' van de ovislink zijn dan 192.168.1.x

Je zult dan op de Ovislink het zgn. LAN ip-adres van 192.168.1.x moeten veranderen naar (bijv.) 192.168.5.x, en dan je computer herstarten en opnieuw verbinding maken, zodat je (van de ovislink) een ip-adres krijgt in die 192.168.5.x ip-reeks.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de reactie.

ik ga nu even kijken naar de verzonden/ontvangen pakketten boven.
En hij staat van de muur dus het ontvangst is very good...

Ik kijk ook naar het ip adres.
Het probleem alleen is dat ik niet meer in me router kan komen.
Er moet een ww en gebr.n. ingevult worden heb ik dus niet meer, maar ik heb hem gereset
dus ik ga het even proberen.

Jullie horen zometeen van mij..

groetjes

oke hij verzend idd meer dan dat hij ontvangt hij ontvangt eigenlijk bijna niks.
Het vreemde is wel dat toen ik vanmiddag op een andermans internet ging hij het wel deed???

En dit krijg ik al ik dat cmd uitvoer.

Ip 192.168.1.132
subnetmasker 255.255.255.0
standaarsgateway 192.168.1.254

Geen idee welk ip van wat is hoor??

Iemand nog een idee??

Hoe bedoel je: Iemand nog een idee?

Dit is namelijk precies waar ik het over had: De Ovislink gebruikt net als de Zyxel het 192.168.1.x netwerk.

Kijk nog even terug naar mijn vorige posting voor een beetje uitleg en wat je nu moet gaan doen om dat probleem op te lossen en daarmee (hopelijk) ook je hele probleem.

Tijs.

hoi tijs,

Sorry verkeerd geformuleert, maar ik bedoelde eigenlijk dat wat ik al eerder zei ik kan niet in me ovislink router komen wel in de zyxel.

Kan het daar ook zo ja wat moet ik dan precies doen??
Sorry maar ik ben normaal ook maar een huismoeder haha..

ik hoor het wel.

bedankt groetjes scherry

Noem even precies de fabrikant + het type-aanduiding van je router. Dat zal in het boekje staan, maar kijk ook de sticker op je Ovislink erop na.
De aanduiding zoals je die in je startposting gaf is niet specifiek genoeg om een handleiding ervan te vinden...

Tijs.

Lijkt me genoeg, ik ben de handleiding nu aan het downloaden.
Ik zal straks hopelijk wat informatie voor je hebben.

Tijs.

Kijk het volgende na: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar het (IPv4-) ip-adres.
Is dat een 192.168.1.x ip-adres, dan denk ik te snappen waarom het niet werkt: Zowel de Zyxel als de ovislink gebruiken 192.168.1.x als netwerk. Er wordt dan niet (naar de Zyxel/Internet) gerouteerd door de ovislink, want de netwerken aan beide 'kanten' van de ovislink zijn dan 192.168.1.x

Je zult dan op de Ovislink het zgn. LAN ip-adres van 192.168.1.x moeten veranderen naar (bijv.) 192.168.5.x, en dan je computer herstarten en opnieuw verbinding maken, zodat je (van de ovislink) een ip-adres krijgt in die 192.168.5.x ip-reeks.

Succes,

Tijs.
Klopt niet.
192.168.1 staat er standaard in.
Bij mij zijn er ook 2 x 192.168.01.1, en mijn internet werkt gewoon.

Ik denk dat die router te dicht bij de muur staat.
Dan heb je wel signaal maar kan je geen webpagina's openen.
Dat het signaal weergeeft dat hij goed is slaat in dit geval nergens op.

hoi, hij staat zo'n 40 cm vanaf muur het bureau staat schuiin een hoek..
en het bureau staat daar nog een stukje vanaf.

groetjes

Ok, doe het volgende:
1. Verbind je computer/laptop met een netwerkkabel een van de poorten 1,2,3 of 4 achterop de AirLive. Zet de AirLive aan.
2. Herstart je computer/laptop. Doe hierna niets met draadloos, we gaan even alleen de nu bedrade verbinding met de AirLive gebruiken.
3. Ga in je browser naar http://192.168.1.254 en log in op de AirLive. Standaard gebruikersnaam is admin en het te gebruiken standaardwachtwoord is ovislink
4. Klik Basic Setup open. Klik daarna op Primary Setup die dan beschikbaar komt.
Als links van de knop Change iets anders staat dan Static IP Adress:
- Klik op de knop Change, kies Dynamic IP address en klik op Save.
- Ga terug naar Basic Setup -> Primary Set, verander het LAN IP Address van 192.168.1.254 naar 192.168.5.254 en druk op Save.
Druk daarna op knop Reboot in Basic Setup.
Start ook je computer/laptop opnieuw op hierna.
Kijk met [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig of je nu een 192.168.5.x ip-adres hebt.
Is dat het geval, dan kun je de draadloze beveiliging gaan instellen. Je zult daarvoor (vanaf nu) http://192.168.5.254 moeten gebruiken, want 192.168.1.254 hebben we zojuist hiernaar gewijzigd.
Log in met de gebruikersnaam + wachtwoord die ik hierboven genoemd heb, en ga (onder Basic Settings) naar Wireless.
Verander de beveiliging naar WPA-PSK
Vul een lange zelfbedachte 'sleutel' in in het vakje Preshare Key. Schrijf die duidelijk voor jezelf op. Druk daarna op Save.

Dan zou je je computer/laptop moeten kunnen loskoppelen, daarna de rechter netwerkpoort ("WAN") achterop de AirLive moeten verbinden met de vrije netwerkaansluiting van de Zyxel, en daarna kijken of je m.b.v. de opgeschreven 'sleutel' draadloos kunt verbinden met de AirLive (draadloze netwerknaam: ovislink).

Succes,

Tijs.

oke dit doe ik dus bij de pc die ik op draadloos wil of maakt dat niks uit??

:o:o:o

Je kunt elke pc/laptop voor dit doel gebruiken, zolang die maar een bedrade netwerkaansluiting heeft.

Zodra alles gedaan, dan kun je gaan testen op de computer(s)/laptop(s) die je draadloos wilt verbinden met de AirLive.

Tijs.

hoi, tijs,

nou ik heb het geprobeerd, maar ik kom niet in de router.
ik heb hem al 2 keer gerest maar nee hoor..
ik denk dat ik woensdag (moet morgen werken) maar even naar de pc winkel in de wijk ga.
Daar heb ik hem gekochtmisschien kunnen hun hem wel resetten of kan ik een andere meekrijgen.
Want zo schiet he tniet op.

Bednakt alvast voor het meedenken en ik laat je woensdag meer weten.

fijne avond nog groetjes scherry

Je kunt nog 1 ding doen zo snel:
Doe zoals ik gezegd heb (dus bedraad aansluiten op 1 van de 4 linker poorten achterop de AirLive etc.)
Kijk wat de Standaardgateway is als je de aangesloten pc hebt geherstart:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Vul het ip-adres van de Standaardgateway in in je webbrowser, met http:// ervoor gezet.

Als dat niets lukt, dan inderdaad terug naar de winkel, want als je er bedraad al niet bij kunt, dan lijkt me het apparaat kapot te zijn.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Joepie Joepie hij doet het ik blij me zoon blij....
Harstikke bedankt voor de super uitleg.
Kon niet beter....

Ze hebben hem gereset in de winkel (ik ha iets verkeerd gedaan blijkbaar je moest hem uit en aanzetten me de knop ingedrukt :o)
Thuis jou aanwijzingen op gevolgd en hij doet het.
En dankzij jou ook nog beveiligd.

Echt super bedankt..

Groetjes Scherry

Waar je dus vanaf nu aan moet denken is dat je de AirLive via http://192.168.5.254 moet beheren (dat had ik al geschreven, en je hebt het al 1x gebruikt).

Verder: Het configuratie kan nu nog via de standaard gebruikersnaam + wachtwoord worden aangepast ("admin" met wachtwoord "ovislink"). In de router onder Maintenance -> Change password kun je het wachtwoord wijzigen. Alleen het wachtwoord is te wijzigen, dus gebruikersnaam blijft admin.
Schrijf dat nieuwe wachtwoord ook op, doe het in een envelop en plak/zet het ergens neer waar je het in voorkomende gevallen ook weer terug kunt vinden.

Nog iets anders: Als je voor je zoon portforwarding moet doen (voor sommige spelletjes noodzakelijk), dan zul je 2x moeten portforwarden, omdat je nu 2 routers gebruikt die onderling gekoppeld zijn: 1x in de Zyxel naar ip-adres dat de AirLive op zijn WAN-poort gekregen heeft (normaal gesproken: 192.168.1.33) en 1x in de AirLive naar het ip-adres van zoon's pc.

Fijn dat de basis-installatie helemaal gelukt is! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan