Geen internet, wel verbinding met kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leila1616

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Kan iemand mij helpen met volgende probleem: Ik heb een chello- internet aansluiting maar geen internet op dit moment. Volgens chello is de verbinding goed en ligt het aan de pc. Ik heb een pc van Acer uit 2000. Echter Acer zelf geeft aan dat de pc te oud is en dat ze mij niet kunnen helpen. Heeft iemand een idee wat ik kan doen> Ik hoorde dat ik mijn pc kan fragmenteren (dus dat alles eraf gehaald wordt). Kan iemand mij vertellen of dit zal helpen en hoe ik dat moet doen?

Formateren heet dat, maar dat is wel een erg kritieke oplossing. Je zou eens kunnen kijken of het opnieuw aanzetten van je modem helpt.

Als dit niet helpt kun je je modem nog resetten en opnieuw installeren (voor meer info kun je in de gebruiksaanwijzing kijken).

Als het dan nog niet helpt dan kun je eens kijken of je via Windows Systeemherstel je pc naar een datum waar op het nog wel werkte terug kan zetten.

Geen internet?
Wat gebeurt er dan als je Internet Explorer opent?
Krijg je foutmeldingen? Heb je een firewall?

Hoi, ik heb het modem al gereset maar dat helpt niks. Als ik inderdaad internet explorer open dan krijg ik kan server niet vinden. Volgens mij heb ik geen firewall maar ik weet het niet zeker, ik kan in ieder geval niks ervan vinden.

En je e mail doet het wel?
Zou toch graag weten of je een firewall hebt want die kan de boel blocken!

Volgens mij heb ik alleen een windows firewall zo te zien. ik heb ook geen verbinding met e-mail.

Ik krijg geen foutmelding als ik internet explorer open maar alleen dat er geen verbinding is. Ik heb wel ad aware, norton op mijn pc, maar volgens mij kunnen die de verbinding niet tegenhouden.

oplossing

Hallo, Ik heb namelijk ook bij me vriendin dit gedoe gehad met geen internet maar de oplossing ligt toch bij je pc en niet bij chello zelf ik heb daar ook vaak zat naar toe gebeld. Het ligt namelijk aan je firewall van norton of windows of welke dan ook. Die houden je internet tegen. Het beste is windows firewall uit te zetten en een gewone virus scanner erop te zetten dus geen norton internet security ofzo. Als je alle dingen goed hebt gedaan of ingesteld dan moet het eigenlijk weer werken. Je kan trouwens nu ook zien of je wel echt internet hebt. ga naar start en dan uitvoeren en toets '' ping www.google.nl '' in. Als het goed is krijg je antwoord van het ip adres. Zo niet dan heb je waarschijnlijk helemaal geen internet.

Dank je wel voor je reactie! En als ik nou met dat ping gebeuren geen verbinding heb? Dus als blijkt dat er geen internet is? Wat kan ik dan doen?
Hoe zet ik de firewall en de virusscan uit?

Tja, hij staat er of hij staat er niet.
Zolang wij niet weten of je een firewall hebt word het moeilijk.
Een firewall is één van de meest voorkomende redenen voor zo'n probleem!

Ok ik zal straks even lijken, maar als er een wereldbolletje is, wat dan? Ik wilde gisteren via een recovery cd de pc terugzetten tot de fabrieksinstellingen. Mijn vraag ook is of ik dan alle bestanden kwijt ben die op de pc staan. Ik heb geprobeerd om allereerst foto's etc. op een cd te zetten maar die bestanden zijn volgens mij te groot want hij brandt ze niet op een cd en ik heb dan heeeeeeeeel veel cd's nodig. Is daar ook een andere manier voor??
Sorry hor maar zoals je merkt ben ik een leek op pc gebied... ;-)

Internet via UPC

Destijds kreeg ik ook geen internetverbinding met UPC terwijl de instellingen bij UPC juist waren. Het bleek te liggen aan mijn moederbord. Na het plaatsen van een netwerkkaart ging het als een speer.

Internet via UPC

Destijds kreeg ik ook geen internetverbinding met UPC terwijl de instellingen bij UPC juist waren. Het bleek te liggen aan mijn moederbord. Na het plaatsen van een netwerkkaart ging het als een speer.

Als je je recovery cd gebruikt ben je inderdaad alles kwijt.
Ik weet helaas alleen nog steeds niet of je een firewall hebt of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan