Geen internet, wel verbinding??

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Vanmiddag heb ik het wachtwoord gewijzigd van mijn router, 2 draadloze pc's kunnen wel weer op internet, maar de laptop helemaal niet meer.

Hij zeurt over wzc of zoiets en kan geen draadloze netwerken meer vinden.
Dus kan ik ook nergens het nieuwe wachtwoord invullen...stom he?

Wie helpt??

Alvast bedankt.

draadloos netwerk?
xp of vista?
In principe moet het eigenlijk gewoon werken, aangezien dat het daarvoor wel deed voordat je het wachtwoord wijzigde.
Je verbinding verwijderen en pc opnieuw opstarten...
vraagt hij dan niet om je verbinding?
Nieuwe verbinding maken bij netwerkbeheer werkt ook niet?

USB Flash stick draadloos internet adapter? Even in een andere USB poort gooien werkt niet?

Er kan zoveel aan de hand zijn, in principe moet je wel je netwerk aanpassen aan het wachtwoord beveiliging. Dus dat betekend in de wizard die je krijgt als je een nieuwe internet verbinding gaat maken, dan moet je wel instellen dat het wachtwoordbeveiligd is.

Acer Travelmate 4100 - Windows XP..

Ik krijg wel het icoontje met netwerkadres verkrijgen, maar dat is dan ook alles...
maar hij "verkrijgt" geen netwerkadres.

Pingen naar de router lukt ook al niet...

Nog een idee??

Omdat er een wachtwoord tussenzit die het blokkeert.
Uhmz....
ga even goed nadenken hierover...

Jah, iets schiet me te binnen.
Heb je al geprobeerd het met een kabel aan te sluiten. Niet aan de router, maar rechtstreeks aan je modem, dus kabel er even uit halen en die van je laptop naar modem erin.
Dan moet hij, omdat het rechtstreeks is, het netwerkadres gelijk opvragen...

Acer Travelmate 4100 - Windows XP..

Ik krijg wel het icoontje met netwerkadres verkrijgen, maar dat is dan ook alles...
maar hij "verkrijgt" geen netwerkadres.

Pingen naar de router lukt ook al niet...

Nog een idee??

En als je handmatig de netwerk gegevens op geeft?
Is de beveiliging niet te hoog, of zie je helemaal geen netwerken meer?

Omdat je aangaf dat je op de laptop een bericht kreeg over wzc denk ik aan een conflict tussen windows Zero configuration en de software van je netwerk adapter.

Zendt je router zijn SSDI uit? Wat zie je als je de netwerkadapter laat scannen op beschikbare netwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan