geen internet wel verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
de pc van mijn zusje heeft het probleem dat er geen internet verkeer doorkomt. De pc is middels een netwerk kaart en via een vaste utp kabel verbonden met de router (van tele2/versatel).
de kabel is zowel in de router als in de pc aangesloten en de pc geeft ook aan de deze 'verbonden' is. Het ip adres komt echter niet overeen met de ip-adressen die de router verstrekt en ook het subnet komt niet overeen.

ik kan maar niet vinden waar het probleem zit. misschien is er hier iemand die hierbij kan helpen? de overige pc's die op de router aangesloten zijn doen het verder prima en kunnen zonder problemen op internet.

de pc krijg het volgende ip adres: 169.254.98.132 met subnet: 255.255.0.0
de pc's die een ip van de router krijgen hebben adressen vanaf 192.168.1.1 met subnet 255.255.255.0

er staat geen vast ip-adres ingesteld.
op de pc staat win2000 pro geinstalleerd en verder is er geen firewall in gebruik.

iemand een idee waar het probleem kan zitten?

Staat er een MAC-filter ingesteld op het tele2/versatel apparaat? Indien ja, zet die uit, herstart je zus' pc en probeer het opnieuw.

Ook is niet uit te sluiten dat je een verkeerde kabel(soort) gebruikt: Je hebt een normale netwerkkabel nodig, die ook wel straight-through of patch-cable wordt gebruikt. Een zgn.. Kruiskabel (ook wel cross-cable genoemd) wordt misschien niet ondersteund door de router.
Als je momenteel toch al een normale kabel gebruikt, probeer dan eens een andere kabel (eentje waarvan je zeker bent dat die goed is).

Succes,

Tijs.

Bedankt,

MAC filter stond niet ingesteld, voor welke pc dan ook. Heb deze nu wel op allow gezet voor dit specifieke adres. In de router kun je echter alleen een mac filter aangegeven onder het kopje wireless, dus niet voor pc's die via een netwerkkabel verbonden zijn.

De gebruikte kabel was getest door de gene die het aangelegd heeft begreep ik. Zal ook de kabels wel even laten omwisselen, en de kabels in een andere poort in de router uitproberen.

bedankt in ieder geval.

Ah... ik realiseer me dat niet alle bedrade netwerkpoorten in een Tele2/Versatel router gebruikt kunnen worden(!)
Heb zoiets gezien bij iemand die Internet + bellen heeft van Tele2.

Kijk het boekje/handleiding er nog eens op na (zoals Tele2 die aan je heeft gegeven).

EDIT: Uit de handleiding van Internet + Bellen (link, pagina 25, gehaald vanaf deze pagina):
Let op! Er kunnen maximaal twee computers op het Multimedia Modem worden aangesloten. Gebruik daarvoor alleen de poorten LAN3 en LAN4. De overige poorten zijn bedoeld voor Digitale Decoders.

Is dit inderdaad bij jou van toepassing en kom je dan poorten tekort, dan zul je een switch moeten kopen (kost ong. 20 euro), en daarmee het aantal bedrade netwerkpoorten uitbreiden. Natuurlijk kan je ook een extra computer draadloos laten verbinden, als alternatief (maar dan heb je waarschijnlijk een extra draadloze netwerkkaart nodig).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan