Geen Internet Windows 2003 Enterprise edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

Op besturingssysteem Windows 2003 Enterprise edition kan ik maar geen internet verbinding krijgen. Hij zoekt wel naar een ip adres, maar kan er geen krijgen.

Als ik de internet kabel in een andere pc druk waar XP opstaat, dan heb ik binnen 5 seconden internet toegang.

Hoe kan ik dit verhelpen met Windows 2003? Ik heb zelf al de nieuwste drivers geinstalleerd.

Wat kan ik meer doen? en kan iemand mij wat tips geven

Alvast Bedankt,

Marko A.

Enkele dingen waar het vanaf kan hangen:
1. Gebruik je een internetrouter danwel een internetrouter-modem combinatie-apparaat? Of alleen een (kabel/adsl)-modem?
2. Bij welke provider zit je?

Tijs.

Nu zijn er een paar dingen die je kunt proberen:

Gebruik dezelfde kabel als die werkt voor je andere pc om aan te sluiten. Werkt het dan nog niet, dan moet het probleem, mijns inziens, liggen in 1 of meerdere van onderstaande zaken:
a. Je netwerkkaart is kapot danwel maakt geen goed contact met de kabel
b. De drivers van je netwerkkaart zijn niet (goed) geïnstalleerd of horen niet bij de netwerkkaart
c. De netwerkkaart staat uitgeschakeld in W2003
d. De netwerkkaart staat uitgeschakeld in de BIOS van de W2003 machine
e. Je netwerkkaart staat niet op Automatisch een netwerkadres verkrijgen.

Deze zaken zijn te testen door in de winkel een netwerkkaart te kopen met een Realtek chipset erop (zijn wijdverbreid (meerdere merken), en zouden zo rond 10 euro mogen kosten), en installeer die. De drivers daarvan komen automatisch mee met Windows, dus geen driverproblemen.

Sluit die nieuwe netwerkkaart aan ipv. je huidige aan de kabel.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan