Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeya

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2001
Een kennis heeft sinds kort geen internet meer. Hij belde altijd via Tiscali in, maar ik heb hem wijs gemaakt dat adsl toch beter is dan 56K ;). Dus hij zo'n pakket gekocht. Nu ging ik dat vandaag aansluiten maar nu werkt het internet niet meer :P. Ik kan wel inbellen, en het verbindingsicoontje komt wel in beeld maar de websites laden niet. Ik kan wel pingen naar ip-nummers van de DNS en gewone websites. Maar zodra ik een adres intyp krijg ik: "host niet gevonden". Nu heb ik een uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Tiscali om uiteindelijk niets opgeschoten te zijn :(. Die man heeft alle instellingen met me nagelopen, ik heb zelfs de inhoud van de softwarelijst doorgegeven. Weet niet waar het voor was, waarschijnlijk voor een firewall ;). Hij zei dat het misschien kon helpen als ik Norton deïnstalleerde en anders het modem opnieuw zou aansluiten.
Helaas, de beste kennis zit nog steeds zonder internet. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen.
De enigste optie die ik nog ken is om WindowsXP opnieuw te installeren. Maar zo ver wil ik nog niet gaan.

dus

als je ipconfig doe in dos of winipcfg wat krijg je dan te zien bij de dns want dat is het?

de Tiscali DNS servers:

Tiscali COMPLEET:
Primaire DNS : 195.241.48.33
Secundaire DNS : 195.241.49.33

Tiscali GRATIS:
Primaire DNS : 195.241.162.35
Secundaire DNS : 195.241.49.33

Suuccccessss

pffff

tuut, tuut, tuut, is het al zo laat.
nee grapje de nam omzetting gaat niet helemaal lekker dat is duidelijk,dus om iedereen gerust te stellen kan je je dns lokaal wel instellen (je heb wel een router neem ik aan)?

Het gaat om die actie van Tiscali: "adsl voor iedereen".
Daarbij heeft die gast een usb-modem genomen. De Alcatel Speedtouch 3** geloof ik. Toen ik die helpdeskmedewerker aan de lijn had hebben we die dns dingen ook al ingevoerd.

Als ik een ipconfig uitvoer dan staat er gewoon een ip-adres, subnetmasker en de gateway is hetzelfde als het ip-adres.

je heb toch geen

eh, je heb toch geen subnetmask van 255. 0.0.0
waar mirakel, toch en ik weet het het antwoord ook niet heb met isp aan de telefoon gepraat dacht het is het subnet, dus niet, installeer windows opnieuw en het werk, sorrie missien onze spyware man weet het antwoord

Mikeya

Als het een speedtouch modem is.

Als het groene controle lampje brand.

Klik op het bureaublad op het pictogram van de brouwser.

Als de startpagina verschijnt en de regel komt KAN PAGINA NIET WEERGEVEN.

Typ 10.0.0.138 in de adresbalk en druk op enter [ typ geen www ] nu kom je in het modem.

Klik nu op connect en je komt in het scherm connections
Klik als de verbinding nog actief is op disconnect.
Typ achter user uw [ server provider usernaam ]
Typ achter Pasword uw [ server provider - password ]
Klik op Connect.

Nu kom je opnieuw in het scherm connections.
Als de juiste username en password zijn ingevuld , zal de link veranderen in connected.
Klik in de linker marge op Save all en op Ok.

[ soms kan het wel enige minuten duren voor dat er een verbinding wordt gemaakt ]

Als je deze stappen volgt en de juiste username en password heb ingevuld , en de adsl verbinding naar de woning is aangesloten bij kpn [ gereed dus ]
Dan zou het moeten werken.

groetjes speedtouch

Als ik het goed gelezen heb, zijn de nummers van je gateway en submask gelijk aan je ip adres.
Dit is absoluut niet mogelijk, hierin zit dus de fout.
Zo krijg je never nooit niet de verbinding voor elkaar.
Dat de helpdeskmw dit niet door heeft begrijp ik ook niet.
Stel alles opnieuw met de hand in a/d hand van de gegevens van je provider, dan moet het lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan