geen internet!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sani

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Berichten
3
Ik heb pas een 2de hands computer gekocht. Bij mijn tante kwam ik gewoon op internet via kabel!! Toen we de computer bij mij thuis hadden neergezet en ik via het motorola(of zoiets) kastje op internet wilde toen lukte dat niet!!!!:evil: Hij gaf een melding dat ik een of andere driver niet had!!!!! Hoe kan ik die instaleren?? Of kan ik gewoon bij casema een nieuwe cdrom halen?? Alvast bedankt voor het lezen en sorry dat het zo'n lang verhaal is!!

Groetjes Sani
 
Je zult de software van het modem moeten installeren.
 
Wat voor Motorola kastje is dat, een los kastje wat in de meterkast of vlak bij je tv aansluitng is geplaats.
Dan hoef je niets te instaleren, dan zul je hooguit de instellingen vd pc even na moeten kijken om te zien of alles goed staat ingesteld en miscien het modem dus zwart kastje even 5 minuten uit zetten en daarna weer aan.
Dit doe je pas als je de pc hebt uitgeschakeld, de stekker eruit hebt gehaald van het moden, dus netwerk kabel, daarna modem uit, daarna stekker er weer in in je pc dus netwerk kabel en dan wachten 5 min en dan modem weer aanzetten.
 
het is een kastje(modem) dat naast de tv aansluiting zit en we hebben al geprobeerd om dat kastje uit te zetten een paar minuten en dan het stekkertje er weer in te doen, maar dan als nog kom ikniet op internet!!! We hebben windows 98 en bij mijn tante deed hij het wel!!! Dat is nou juist het rare!!!!!!
Maar bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sani
 
Heeft jouw tante misschien Windows XP?
Die zoekt n.l. heel wat meer uit dan Win.98.
Win.98 moet je heel veel voorkauwen.
 
mijn tante heeft ook windows 98 net als ik op die computer.

Maar bedankt dat je wilde reageren.

Groetjes Sani
 
Ook in dit geval is het eigenlijk alleen maar een kwestie van, a: zijn de instellingen goed onder Win98 netwerk omgeving. Hier moet alles staan op autom: ip verkrijgen.
b: heeft er voor deze pc een andere pc gestaan dan moet toch echt he modem gereset worden, dit doe je in theorie door de router uit te zetten de kabels los te halen, pc uit, daarna alles weer indrukken, tijdje wachten en het modem weer aanzetten.
c: kijken of onder internetopties verbindingen, wel staat aangegeven dat je door een lannetwerk wilt internetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan