Geen internet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThE PrOx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Berichten
253
Beste helpmij,

Ik heb onlangs een crash gehad op mijn laptop (een Medion MD 97600)
en nu ik alles weer heb geïnstaleerd probeer ik weer op internet te komen (via een kabel van de laptop naar de modem) (DUS ZONDER ROUTER!!!) en hij geeft het wel bekende gele uitroeptekentje, Er is verbinding met de modem maar weinig of geen internet rechten ofzo iets, en ik kan vervolgens niet op internet...... grrrrrrrrrrr..... na een tijdje zelf geprobeerd te hebben om het op te lossen besloot ik toch maar weer terug te vallen op helpmij!! dus wie kan mij helpen?

(p.s. mijn andere pc kan WEL gewoon op internet via dezelfde poort in de modem (aangezien er maar eentje is) en heeft geen gele uitroeptekentjes!)

Alvast bedankt, Prox

Netwerkkaart is een Realtek RTL8136/810x Family Fast
 
En de netwerkkaart is met de juiste drivers geïnstalleerd. Al in apparaat beheer gekeken?
 
staan je ipinstellingen ed goed? Allemaal op automatisch toewijzen?
 
Je netwerkkaart wordt goed ondersteund in zowel XP als Vista, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Probeer het eens gewoon met een router ertussen (als dat voor andere pc's ook werkt bij jou thuis).
Het zou me nl. niet verbazen dat het hardware-adres van de pc die nu wel op Internet kan (indien rechtstreeks aangesloten) gekopieerd is in je router.
Daardoor kunnen zowel de router en die 2e pc dus wel op, maar jouw pc niet, omdat het hardware-adres van de netwerkkaart van de laptop niet geregistreerd is bij je provider.

Daarom is de vraag van Killermenace van belang: Sommige providers geven Internet toegang op basis van dat hardware-adres, en dan kun je precies 1 Internet-adres krijgen.

Heb je nooit een router gebruikt, schaf er dan een aan, en kopieer daarin tijdens de configuratie daarvan het hardware-adres van de pc die nu wel op Internet kan.
Achterhalen hardware-adres op de pc:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
Kijk bij Fysiek adres (XX-XX-XX-XX-XX-XX codering)

Hardware adressen clonen in opties die in routers vaak zoiets heten als "MAC Clone" of iets dergelijks.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb Casema Easy en de drivers zijn allemaal goed geïnstaleerd.

Ip adressen staan op automatisch en hij heeft het eerst wel gedaan dus ik weet niet of er toen eventueel casema software is geïnstaleerd.
Bij een vriend van me doet de laptop het wel gewoon door middel van inpluggen en klaar.
Ik heb wel met routers gewerkt alleen op dat adres (bij mijn vader) heb ik geen router.

Router aanschaffen zal ik moeten overleggen (aangezien het mijn vaders computer en geld is).

En aangezien ik deze week niet bij de laptop in de buurt kom zal ik het zo snel mogelijk laten weten!

Alvast bedankt! en als het nog niet werkt laat ik weer een berichtje achter!

Groetjes, Prox
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan