Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

strawberry

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
11
Hallo,
Ik ben bezig om met windows server 2003 small business server R2 een netwerk te installeren, maar het lukt mij niet om internet te krijgen op de pc's.
Het netwerk ziet er zo uit :
mkgnkx.jpg
Het internet komt binnen via de server en wordt via de server verdeeld over de pc's,het internet op de server is traag en valt soms voor een paar minuten weg, Op pc1 & pc2 krijg ik helemaal gaan verbinding met het internet ik kan wel ik kan wel inloggen op de server zodat ik gedeelde mappen kan zien en ik kan ook gebruik maken van de netwerk printer maar voor de rest niks. Ik krijg steeds als melding dat de DNS niet klopt...

Wat doe ik verkeerd :confused:?
 
Hoi,

Het probleem zit hem in de volgorde van aansluiten.
Klik op router voor uitleg over de werking van een router.
Hij moet dus tussen het internetmodem en de server zitten.
De server sluit je aan op één van de netwerkpoorten van de router
 
Laatst bewerkt:
Bedankt :thumb: maar kan ik dan nog wel via mijn server controle houden over de pc's die op het netwerk zitten? Zodat ik ook het internettoegang van een pc, via de server kan blokkeren.
 
Hoi,

Dat kan je via het setup-menu van de router doen middels z.g. MAC-filtering
 
Hoi,

Dus als ik het goed begrijp komt het internet binnen bij de router,en sluit ik alle pc's,printer en server ook aan op de router. En dan kan ik via mijn server bepalen welke pc's het internet op mogen.

:)
 
Hoi,

Dus als ik het goed begrijp komt het internet binnen bij de router,en sluit ik alle pc's,printer en server ook aan op de router. En dan kan ik via mijn server bepalen welke pc's het internet op mogen.

:)

Als je de server ook als 'pc' gebruikt en via de server in kan loggen op de router, dan ja.
Want - zoals gezegd - je kunt de toegang tot internet middels mac-filtering regelen.
 
Ik heb vanmiddag boeken geleend bij de bibliotheek om de configuratie ''vlekkeloos'' te laten verlopen. Want ik heb nog niet heel veel ervaring met servers.
Ik heb de volgende boeken geleend:
-Leerboek MS Windows Server 2003 deel 1
-Windows Server 2003 voor de systeembeheerder
-Onderhouden beheer van netwerk ms windows server 2003 deel 1
Kan ik deze boeken gebruiken om windows small business server 2003 te configureren of zijn deze boeken alleen voor windows server 2003?

Wat is eigelijk de gemiddelde tijd dat je bezig bent met het configureren van de small business server 2003 inclusief gebruikers accounts maken & email verkeer regelen zodat de server gebruikt kan worden?
 
Ik heb vanmiddag boeken geleend bij de bibliotheek om de configuratie ''vlekkeloos'' te laten verlopen. Want ik heb nog niet heel veel ervaring met servers.
Ik heb de volgende boeken geleend:
-Leerboek MS Windows Server 2003 deel 1
-Windows Server 2003 voor de systeembeheerder
-Onderhouden beheer van netwerk ms windows server 2003 deel 1
Kan ik deze boeken gebruiken om windows small business server 2003 te configureren of zijn deze boeken alleen voor windows server 2003?

Wat is eigelijk de gemiddelde tijd dat je bezig bent met het configureren van de small business server 2003 inclusief gebruikers accounts maken & email verkeer regelen zodat de server gebruikt kan worden?

niet echt, je zal een end komen, maar een SBS server is weer heel wat anders, vooral omdat je aangeeft dat je een leek bent, lijkt het me voor jou een ingewikkelde klus om dit in te richten.

in principe heb je geen boeken nodig om een sbs-server te installeren, het configureren stelt ook niet zoveel voor. Maar ik zou meer kijken naar een SBS boek voor de nodige details.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan