Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bongers85

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Goedemiddag,

Sinds afgelopen zondag zit ik zonder internet. Nu heb ik al meerder malen mijn provider, Ziggo, proberen te bellen voor hulp, maar op een enkele keer na blijf ik maar steeds in de wachtrij staan. Nu zeggen ze bij de klantenservice (service plus; ook nog een duurder telefoonnummer) dat ik mijn nummer kan achterlaten, zodat ze me binnen één dag terug zullen bellen. Dit heb ik al meerdere keren gedaan (vanaf maandag), maar tot op heden ben ik nog niet teruggebeld. Nu vind ik sowieso de hulp van Ziggo schandalig slecht, maar dat is een andere discussie.

Vandaar dat ik eens hier op het forum over mijn probleem wil posten. Het komt er dus op neer dat ik geen internetverbinding heb. De volgende dingen heb ik al geprobeerd en hebben het probleem niet verholpen:

- mijn modem en router gereset; meerdere keren
- drie verschillende internetkabels geprobeerd
- een laptop aangesloten op het modem (met alledrie de internetkabels): dan heb ik wel internet
- de pc alleen op het modem aangesloten
- de laptop alleen op het modem aangesloten: dan kom ik wel op internet
- de eigenschappen bij het netwerkcentrum opgezocht; volgens de klantenservice van Ziggo waren deze instellingen juist

Persoonlijk denk ik dus dat het ligt aan de pc zelf. Alleen, wat zou het dan kunnen zijn? De pc werkt verder prima. Zou het aan een contactje kunnen liggen (bv. waar de internetkabel erin moet) of zijn het toch de instellingen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee (want van Ziggo hoef ik niets te verwachten).

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,

Bongers85

Hulp van Ziggo heb je ook helemaal niet nodig, want je zegt zelf:

een laptop aangesloten op het modem (met alledrie de internetkabels): dan heb ik wel internet

Dus Ziggo is het probleem helemaal niet!

Bedankt voor jullie snelle reacties.

De lichtjes op de modem branden allemaal, ook die van online. Bij het netwerkcentrum staat bij ik geloof verbindingstype wel 'LAN-verbinding' (ik ben niet zeker van de termen aangezien ik nu niet achter de betreffende pc zit).

Als ik mijn muis op het netwerk icoontje rechtsonder houd, zegt deze continu: 'Identificeren... Geen internettoeggang'. Zowel wanneer deze aan het zoeken is als wanneer het zoeken afgelopen is (en er een geel driehoekje in staat).

Bij 'probleemoplossing' vindt hij overigens niks.

De telefoon werkt overigens zonder problemen.

Laatst bewerkt:
als je ooit ziggo nog eens wilt bellen?? neem dan het gratis 1200 nummer,dat is de helpdesk:)

Klopt, maar die verwezen me door naar hun Service Plus nummer. Daar heb ik al meerdere keren naar gebeld, maar ze melden elke keer dat het ontzettend druk is. Voor 65 cent per minuut ga ik geen half uur wachten voordat ik iemand aan de lijn krijg.

Even weer met de botte bijl:

1) Start - configuratiescherm - systeem - hardware
2) Rechtermuisknop op je netwerkkaart - verwijderen
3) Bovenaan in apparaatbeheer even nieuwe hardware scannen (je netwerkkaart wordt weer opnieuw toegevoegd

Kijk dan eens of het werkt?

In configuratiescherm vind ik de de map systeem niet. Waar kan ik die netwerkkaart vinden in Windows 7?

Moet er toch echt bij staan :)

Het ziet er dan ongeveer zo uit:

netwerkkaart.gif

Rechtermuis knop of gewoon op de delete knop en verwijderen maar.

Ok ik zal er morgen naar kijken, ben er vandaag niet meer aan toegekomen.

Ik heb trouwens wel nog, ter controle, de betreffende desktop bij mijn vader thuis aangesloten (ander adres en provider dan waar ik woon). Ook daar kreeg ik geen internetverbinding. Stop ik de internetkabel dan in de laptop van mijn pa, dan doet internet het wel.

Het probleem is verholpen. Ik was naar het servicecenter van Mediamarkt gegaan (waar ik nog garantie had) en daar werd me verteld dat ik de pc moest herinstalleren (naar de fabrieksinstellingen). Zo gezegd zo gedaan en nu doet internet het weer.

Nog één vraagje overigens. Nu ik dit gedaan heb staat de toetseninstelling ietwat anders. Ik weet niet hoe dit precies heet, maar elke keer nadat ik opstart moet ik even Control plus Shift inhouden om de goede toetsenbordinstelling te krijgen. Hoe kan ik deze standaard instellen?

Bedankt voor alle hulp!

je keyboard instellen,met land instelling goed zetten
land instelling op eng verenigde staten---- verenigde staten zetten

Ok bedankt. Ik zie wel rechtsonder een icoontje waar ik dit kan wijzigen, maar dat is telkens maar voor de sessie. Zodra ik de pc afsluit en weer opstart, staat ie weer op NL. Waar kan ik dit permanent instellen?

Bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan