Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Als ik mijn laptop aan zet dan heb ik het vaak dat ik geen internet heb. In het icoontje van internet toegang onder op de werkbalk staat dan een geel driehoekje.
Als ik er links op klik komt het schermpje met internetverbindingen en dan staat daar gewoon "verbonden met Julia". Julia heet ons netwerk. Maar ik heb ondanks de verbondenheid geen internet.

Ik klik dan met rechts op het icoontje op de werkbalk en dan komt er problemen oplossen. Dat doe ik dan en dan als dit klaar is heb ik internet. Het laatste scherm is dan dit, zie afbeelding.
Iemand die weet wat ik kan doen zodat ik altijd direct internet heb zonder dat ik de probleemoplosser met gebruiken?
Oja ik het Windows 7
Netwerkprobleem.jpg

start, configuratiescherm, netwerk, en dan moet je daar ergens je draadloos internet zien en dan rechtermuis klik op het draadloos internet dan eigenschappen, en dan dubbel klik op ip4 instellingen en daar kun je het zien srry als ik het niet goed uitleg :cool:

Ik zie er geen draadloos netwerk bij staan.
Het is Windows 7 hè, bij XP wist ik wel te staan daar maar met W7 niet

Robert,

Zou je voor mij even willen kijken en noteren welke lampjes er op de voorkant van het modem aan het branden zijn? (Dit kan zijn PPP, PWR, Broadband, WLAN, Wireless, Online, ADSL, DSL) Modem kan een van deze namen vermoedelijk bevatten:
Thomson
Gigaset
Siemens
Speedtouch
SMC

Ja dat kan met moeite, dat wel, maar het is misschien niet nodig als ik je zeg dat ik nog een laptop heb op XP. Daar heb ik het nooit mee dus ook niet als ik het tegelijkertijd wel met mijn Windows 7 laptop heb.

PC,Cable,Sent,Receiver,Power.
Het is een Scientiffic Atlantic

Die komen mij gek genoeg niet bekend voor. Je geeft aan dat het op de windows xp laptop wel lukt om internet verbinding te maken alleen niet op de windows 7 laptop?

Dat klopt, soms wel direct internet en ong. in een kwart van de gevallen moet ik de probleemoplosser doen

Dat word provider opbellen, hoogstwaarschijnlijk staat er in je modem iets niet correct ingesteld wat een provider vrij snel zou kunnen oplossen ;)

Ik zou zeggen, probeer het even, laat ons weten of het weer werkend is of niet. Als ze het probleem opgelost hebben, zet dan even de vraag op opgelost ;)

Ik heb hier al eens over gebeld maar de provider maar die zegt niets te kunnen doen. Mijn laptop leverancier zegt ook dat er niets aan te doen want alles staat volgens hem goed ingesteld.
Ik zal nogmaal contact opnemen met de provider.

Mijn provider heeft het onderstaande geschreven graag zou ik van experts een reactie krijgen.
Misschien ook nog van belang, ik heb Nod32 en gebruik de standaard Windows Firewall.

Probleem zit hem in dit geval in de laptop zelf.
De laptop heeft namelijk wel de verbinding, hij laat alleen de verbinding niet toe.

Dit word meestal veroorzaakt door een firewallprogramma die op de computer geïnstalleerd is en de netwerkverbinding beveiligt.
Dit kan de Windows firewall zijn die u uit kunt schakelen via het configuratiescherm of een firewall die geïnstalleerd is in combinatie met uw virusscanner.

Beste is om de firewall uit te schakelen en te testen of het daarna beter gaat.

Als je de firewall uitzet loop je dan geen gevaar?

In de router die u heeft zit ook een firewall, deze zorgt er al voor dat ongewenst inkomend verkeer geblokkeerd wordt.
Het is natuurlijk wel veiliger om een firewall op de pc zelf ook nog ingeschakeld te hebben.

Beste is om als eerste te testen of het zonder de firewall wel goed gaat om zeker te weten of hier het probleem in zit.
Als het zonder de firewall wel goed gaat kunt u bij de instellingen van de firewall deze altijd herstellen naar standaard instellingen en deze daarna weer activeren.

Gelieve deze dan enkel op "Opgelost" zetten en geen bericht achterlaten na bijna een jaar. Oude topics mogen namelijk met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan