geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor kooijman

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
ik kan met mijn laptop niet draadloos op het internet komen hij geeft aan verbonden met upc en verbindings signaal prima maar internet alleen lokaal kan iemand vertellen welke instelling er fout is of hoe ik dit kan oplossen het ligt niet aan de router want mijn andere laptop doet het prima hoop dat iemand de oplossing heeft alvast bedankt

os=operating systeem ofte besturingssysteem, Windows XP, Vista, 7-32 of 64 bits, Linux etc..
hardware; welk merk en type van laptop? Welke draadloze netwerk adapters (atheros, broadcom, intel of andere).
heb je een modem + router om op internet te geraken, of een router met ingebouwde modemfunctie? Wat is het merk en type van router/modem?
Is dit probleem vanaf een bepaald moment begonnen? Bv. na het installeren van bepaalde software, misschien na een bepaalde update?
Wat als je de probleem laptop met een ethernet kabel aan je internet router hangt, kan je dan zonder probleem het internet op?
Router al eens een minuutje vd stroom gehaald en dan weer terug aangesloten?
Dat soort van info waar Lange Pier naar verwijst.

ik heb windows vista 32 bits en laptop compaq a 900
ingebouwde adapter van atheros
router met modem funktie cisco model epc 3925
probleem is begonnen toen nieuwe router is geplaatst
als hij bekabelt is werk hij prima
alleen zonder kabel kan ik alleen lokaal

Het klopt dat er veel problemen zijn met die Cisco. Ik heb zelf ook UPC, maar ik heb de Thomson TWG870U. Vrienden en familie van mij hebben de Cisco. Je kunt merken dat die veel slechter is: slecht bereik, geen WiFi-antennes, traag en vaak ook nog eens opstartproblemen. Bij die Thomson heb ik daar geen problemen mee. Het enigste wat je kunt doen is de klantenservice van UPC bellen. Een goede tip: heb je vast-bellen van hun, bel dan geen 0900-1580 maar 1200. Het 1200-nummer is namelijk gratis! Je krijgt dan gewoon de klantenservice aan de lijn. Probeer voordat je dit allemaal doet even je modem/router opnieuw op te starten. Je betaalt veel voor die modem/router en dan mag je ook kwaliteit verwachten. Dit probleem ligt bij UPC, niet bij jouw PC.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan