Geen internettoegang meer bij verplaatsing naar 2e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ambtenaar

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Hello,

Ik heb onlangs een nieuwe router/modem/dinges gekregen aangezien er een nieuw abonnement is afgesloten. Hiermee is er een probleem ontstaan wat eerst nooit het geval was. Op 1 computer (vaste pc) heeft geen internettoegang meer wanneer ik hem 2 verdiepingen hoger zet. Dit probleem hebben 3 laptops niet. Het internet werkt voor elk systeem prima en voor de vaste pc op de begane grond ook. Maar zoals ik al zei, op de tweede verdieping, ook al is de signaalsterkte normaal en is er wel verbinding, er staat zo´n mooi geel driehoekje rechtsonder wat aangeeft dat ik geen internettoegang heb. Vervolgens weer naar de begane grond, en daar werkt het weer naar behoren.
Ik hoop dat iemand me kan helpen dit op te lossen ;)
Bij voorbaat dank

Ambtenaar

Zal eerst maar eens de laatste drivers van je draadloze netwerk kaart op gaan zoeken.

Enne Welkom :thumb:

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij,

Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?
Hangt de router niet toevallig in de meterkast?

Ik heb m'n drivers al geupdate .
Met andere draadloze netwerkverbindingen heb ik nooit dit probleem gehad, maar met de nieuwe (sinds ruim 2 weken) dus op deze ene computer wel.
En de router hangt niet toevallig in de meterkast ;)

Wat bedoel je precies met een ander kanaal?
en nee niet kpn glasvezel

Als je inlogt op je router kan je bij de instellingen van het draadloze gedeelte kanalen kiezen welke vrij zijn.

Je kan met het programma SSIDER kijken welk kanaal vrij is. Op dat kanaal stel je je router in.

Toch blijf ik even doorgaan over de drivers, welke netwerkkaart heb je en waar heb je de laatste drivers vandaan ?

Hoe log ik in op mijn router dan?
Netwerkkaart: DW1525 802.11n
En heb de drivers van de site van dell gehaald want dat leek me het meest betrouwbaar (en daar komt deze computer vandaan)

aangezien die DW1525 dual band aankan, zou ik in de eigenschappen vd netwerk adapter zien op welke band hij effectief uitzendt? Als het op de 5Ghz is, zet hem dan op de 2.4Ghz. 5Ghz heeft een kleiner bereik dan de 2.4Ghz. Je PC is een Dell XPS8100 zeker of een 9000?

Ik kan de eigenschappen wel vinden maar niet op welke band hij effectief uitzendt, waar vind ik dat precies?
En ja het is een xps8100

bij mij is het engelstalig zie screenshot Capture.JPG daar klik je op "configure". Bij mij staat er bijvoorbeeld preferred band maar ik weet niet hoe ze dit bij jouw adapter gaan noemen. Op het Dell support forum lijken me er veel problemen met deze adapter te zijn.

Eigenschappen.jpg Kan het niet vinden... bij mij ziet het er zo uit.
En ik heb sinds ik deze PC heb nooit problemen gehad met deze adapter dus daar ligt het denk ik niet aan. Het is ontstaan nadat we overgestapt zijn

ik heb wel een 2812HNU-F1 en F3 gevonden maar geen F21? In je initiële post schreef je dat de laptops dit probleem niet hebben, hiermee bedoelde je toch als je ze ook 2 verdiepingen hoger plaatst?
Indien dit zo is, heb je volgens mij gewoon brute pech dat de combinatie van die Zyxel met de die DW1525 niet voldoende ontvangst heeft. Die Zyxels komen er trouwens in verschillende tests niet zo goed uit wat het bereik betreft.
Ik zou aan je provider vragen of ze geen andere router kunnen voorzien omdat het bereik niet voldoende is.
Andere opties:
1/ een kabel trekken tot boven
2/ gebruik maken van een range extender
3/ powerline adapters gebruiken

Lijkt me niet heel waarschijnlijk... voor elk systeempje (dus ook de mijne) is de signaalsterkte juist beter dan met de vorige router dus voldoende ontvangst is er wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan